Positieve test na miskraam

Hi allemaal,
Ik lees zoveel verschillende dingen dat ik toch mijn eigen situatie wil laten horen.
Tijdens de eerste echo (8weken) was er geen kloppend hartje zichtbaar, voor de zekerheid is er een week later op 2 feb opnieuw een echo gemaakt maar ook deze keer geen kloppend hartje te zien.
Ik heb er voor gekozen om dmv medicatie de miskraam op gang te brengen. Diezelfde dag heb ik dat gedaan en die zondag kwam het vruchtzakje er uit. Ik heb toen nog ruim een week bloedverlies gehad maar inmiddels helemaal gestopt.
Nu heb ik vandaag (2 weken na de MK) een test gedaan, dat werd toen geadviseerd door de VK om zo te controleren of alles goed is gegaan. Nu schrok ik vanmorgen dat de test zo mega positief was!
Ik had daarom de VK gebelt en naar aanleiding van mijn verhaal klonk het voor haar als een voltooide MK. Ik ben nu in afwachting tot de gynacoloog me terug belt, hopelijk morgen!

Na het stoppen van het bloeden hebben mijn partner en ik wel (1x) seks gehad.

Wat denken jullie, zijn dit nog hoge hcg waarde van de vorige zwangershap of kan het toch zomaar ineens al een nieuwe zijn?
 
Heel verdrietig van je miskraam. Maar amper 2 weken na het bloeden kan een positieve test niet van een nieuwe zwangerschap zijn. Hoe hard ook.
In 2 weken tijd kan er niet een eitje groeien, springen, bevrucht raken en innestelen. En dan ook nog voldoende hcg aanmaken voor een ‘mega positieve test’.
 
Het dalen van hcg gaat niet zo snel. Ik denk dus dat dit nog van je vorige zwangerschap is. Het advies om te testen zo kort na de miskraam vind ik bijzonder vreemd. Ze kan beter een bloedtest af laten nemen en volgende week weer om te bezien hoe snel de daling gaat.
 
Terug
Bovenaan