Positieve verhalen over het verzetten van de klok

Jomalo

New member
Onze dochter van 21 maanden is altijd al een vroege vogel geweest. Niet zo gek, dat zijn wij ook :) Tegenwoordig slaapt ze van 18:30 - 05:45 uur. Volgend weekend gaat de zomertijd in, dat zou voor ons positief kunnen uitpakken. Maar.. vorig jaar ging dat helemaal niet zo positief dus ik ben er weer een beetje bang voor.

Ik ben toe aan positieve verhalen over het verzetten van de klok. Is er iemand met een kindje die een vroege vogel was en dankzij de zomertijd een beter ritme kreeg?

Hoe pakten jullie dat aan? Cold turkey overgaan, of voorbereiden?

Liefs!
 
Wij hebben het nooit voorbereid. Ook nooit echt problemen mee gehad met onze meid van 2,5. We proberen gewoon haar normale uren aan te houden, dus eten om 12u blijft eten om 12u. Af en toe is het een paar dagen wat aanpassen maar nooit echt last mee gehad tot nu toe.
 
5 jaar en 2 kids verder heb ik er nog nooit aandacht aan besteed. Zowel voor- als najaar niet. Gewoon doorgaan zoals altijd ‍♀️
 
Het heeft ons wel geholpen de bedtijd naar voren te halen, bij onze late vogel. Anders dan dat, ook nooit aandacht besteed aan het verzetten van de klok. Werkt zichzelf wel uit.
 
Terug
Bovenaan