Positieve zwangerschapstest 2dagen later negatieve test

Ik heb bij mijn zwangerschap ook een negatieve test ertussen gehad, en toch een kloppend hartje later. Ik kon ook heel duidelijk verschil zien in de kleur van mijn urine, was veel geconcentreerder de eerste dag dat ik positief testte, en veel lichter bij de negatieve test een dag later. Zoiets kan (zeker in het begin) nog best een verschil maken, en zeker als je niet op hetzelfde tijdstip hebt getest. 
Maar ik heb helaas ook meegemaakt dat het een vroege miskraam was. Hopelijk was het voor jou gewoon een combinatie van misschien een toevallig minder gevoelige test (er zit altijd een klein beetje spreiding op) en minder geconcentreerde urine. 

Ik denk zelf dat het het beste is om er telkens zo'n 2 dagen tussen te laten en met de eerste ochtendurine te testen, omdat het hormoon dan ruim verdubbelt zou moeten zijn als het goed zit. Maar ik ben zelf heel erg slecht in naar mijn eigen advies luisteren, dus gebruik dan maar gewoon goedkope dipstick tests, zodat mijn testgedrag me in elk geval geen fortuin kost. 

Veel sterkte met afwachten! Het kan allemaal zo snel zo verschrikkelijk spannend worden!

Herkenbaar.. omdat ik nu mijn cyclus niet helemaal weet lijkt het erop dat het gewoon nog heel pril is. Bij mijn eerderr zwangerschap was mijn cyclus regelmatig altijd hetzelfde en wist ik precies mijn ovulatie. Gister was het positief vandaag niet getest. Wellicht morgen of over morgen dat ik er weer een doe met de ochtend urine. Voor nu wacht ik rustig af.. 

Terug
Bovenaan