positieve zwangerschapstest... en nu?

hoihoi,
gister heb ik 2x een zwangerschapstest gedaan, en vandaag 1..
alle 3 positief
en nu staat er dat ik contact op moet nemen met de huisarts...
maarja, het is vandaag zondag dus dat wordt morgen pas..
maar nu maak ik me helemaal zorgen wat de huisarst dan gaat doen... en hoe het dan verder loopt...
wie kan mij vertellen wat de huisarts gaat doen/zeggen/vragen...
en wanneer moet je dan precies een afspraak moet maken met de verloskundige...
En wat moet je nog meer doen?
hahaha.. maak me er allemaal een beetje zorgen om, maar dat is vast niet nodig....
Liefs.. Mij..

Hoi,

gefeliciteerd!

Nou die huisarts doet niet hoor. Die zal zeggen: gefeliciteerd.
Wanneer je voor het eerst naar de verloskundige gaat is verschillend. Kies er een uit en gewoon bellen (je kunt gewoon de telefoongids pakken, of advies vragen aan de huisarts of aan vriendinnen, wie zij fijn vonden). De verloskundige vertelt je dan wel wanneer je voor het eerst langs mag komen. Meestal is dat rond de 10-12 weken en zij vertelt je dan heel veel.

Niet piekeren, gewoon genieten!

groetjes, keesje

hmmzz.. waarom moet je dan naar de huisarts als die toch niks doet...
maarja ik zie het morgen wel...

waarneer vertel je eigenlijk op de werk dat je zwanger bent???
ja.. ik zit vol vragen hoor:)

Liefs Femster

Het is wel belangrijk dat je huisarts (en apotheek) weten dat je zwnager bent ivm eventuele medicijnen etc.Wel even bellen dus.

verder doet de huisarts idd niets.
Als ik jou was zou ik gewoon nu lekker veel gaan lezen (oa op internet) over zwangerschap. Wat mag je wel/niet eten etc.

in de buurt (bij vrouwen die al een kindje hebben) eens informeren naar een goede verloskundige. Die over een paar weekjes eens bellen. Rond de 12 weken zul je daar dan de eerste afspraak hebben. En verder moet je gewoon je lichaam lekker zwanger laten zijn!

Geniet ze!

Hallo!!

Van e gefeliciteerd!!!

Toen ik zwanger was, heb ik gelijk de verloskundige gebeld voor een afspraak.
Vaak willen ze je rond de 8e week zien voor de intake.
Stel je daar niet teveel van voor, ze hebben allerlei vragen over jou je vriend/man, en of er aandoeningen enz zijn in je familie.
En natuurlijk al je persoonlijke gegevens.
Ze meten je bloeddruk en voelen aan je buik.(bij mij was dat niet bij de eerste afspraak)

Dat is verschillend per verloskundige.
Ik zou inderdaad eens rondvragen in je omgeving en de huisarts op de hoogte stellen.

Wanneer je het aan je werkgever verteld is ook bij iedereen verschillend.
Zo heb ik het verteld toen ik net zwanger was, zodat als er enige klachten zijn dat ik niet kon werken, dat ze weten waar het van kwam.
Dat is voor iedereen persoonlijk.
Ligt er natuurlijk ook aan of je een goede/ hechte band hebt met collega's en bazen!

Ik wens je in ieder geval een hele fijne zwangerschap toe, en maak je maar niet druk.

Liefs Fabiënne mv Jari 27-08-2008

Gefeliciteerd!
Even ter aanvulling. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je woont, maar bij ons in het dorp doet de huisarts de controles en bevallingen. Dus het kan ook dat je niet naar de verloskundige moet voor controles maar naar de huisarts. Voor de rest, zoveel mogelijk proberen te genieten!

groetjes Baukje

Nou, volgens mij hoef je geen contact op te nemen met je huisarts. Die zal je doorverwijzen naar de verloskundigenpraktijk. Die kun je nu al wel bellen. Dan maken ze een afspraak voor een intake en een termijnecho rond 10 weken. Tot die tijd zal je moeten afwachten. Behalve als je bloedverlies krijgt ga je eerder.
Dusse niet bang zijn..... ze doen verder niets dan alleen je buik voelen (vanaf 12 weken), je bloeddruk, soms je gewicht en misschien je hb prikken. En de huisarts staat er helemaal buiten, die wordt alleen na de bevalling op de hoogte gesteld met een een bevallingsverslag.

Terug
Bovenaan