<p>Hoi allemaal, Na een zwangerschapsduur van 7 weken ben ik 13 dagen geleden gaan bloeden. Dit bleek helaas een miskraam te zijn, zo bevestigde de echoscopist dit aan ons. Mijn zwangerschap zou zijn van 12 september (plus minus). Zij vermoedde dat de vrucht met 4/5 weken was gestopt met groeien. Los van het emotionele aspect van verwerking is mijn lichaam nog steeds bezig met het afsluiten van deze periode.</p><p>De echoscopist zei me dat alles er al schoon en leeg uit zag, ze zag geen vrucht en geen vruchtzak. Ze gaf aan dat ze zag dat mijn lichaam al ver was met het reinigen van de baarmoeder. Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of alles helemaal goed weg is. De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap achtte de echoscopist klein. Ik heb ook geen heftige buikkrampen gehad.</p><p>Inmiddels is het bloeden grotendeels weg. Er zijn dagen dat er niets tot slechts wat licht bruinverlies uit komt, soms een paar druppels bloed per dag. Maar (nu komt het), vanochtend deed ik een zwangerschapstest, omdat ik benieuwd was hoeveel zwangerschapshormoon hcg er nog in mijn lichaam aanwezig was. Nou, ik kreeg gewoon een keiblauwe verticale streep te zien ?</p><p>Dat had ik toch niet verwacht… Mijn vermoeden was dat het er wel zou zijn, maar dan lichtblauw (omdat ik nu toch al even aan het bloeden ben en de echo niets meer liet zien). Nou las ik dat het vaker voorkomt dat dit hormoon nog lang aanwezig blijft in het lichaam.</p><p>Zijn er vrouwen die ervaring hebben met het langer in het lichaam blijven van het zwangerschapshormoon hcg en hoe lang kan dit duren? Dit was mijn eerste zwangerschap en ik weet niet wat ik kan verwachten ervan… Mijn vriend en ik willen heel graag zo snel mogelijk weer een tweede poging wagen dus ik hoop dat die laatste drupjes bloed en bruinverlies spoedig ophouden.</p><p>Dank alvast voor jullie reactie <3 </p>