Positieve zwangerschapstest na miskraam

Dag gebruiker,

Ik heb zelf een curettage ondergaan met 10+ weken, het hartje was gestopt met 6 weken ongeveer. Ik testte wekelijks, pas na 5 weken was de test bijna negatief! Na 5,5 week volgde m'n eerste menstruatie weer. Ik had 2 weken na de curettage een controle gehad en alles leek schoon maar HCG kan wel even blijven. 
Ik heb ergens gelezen dat je na een miskraam ook moet ontzwangeren, kwaaltjes verdwijnen dus helaas niet meteen! 
En ik kan mij heel goed voorstellen dat je ongeduldig bent hoor! Ook al ging het bij mij achteraf heel snel weer allemaal, dat weet je op dat moment nog niet. (Ben nu 24+3 weken zwanger).
Dat gevoel van gemis is gewoon heel ellendig! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je binnenkort wel gezond zwanger mag zijn?

[quote quote=10368726]Dag gebruiker, Ik heb zelf een curettage ondergaan met 10+ weken, het hartje was gestopt met 6 weken ongeveer. Ik testte wekelijks, pas na 5 weken was de test bijna negatief! Na 5,5 week volgde m’n eerste menstruatie weer. Ik had 2 weken na de curettage een controle gehad en alles leek schoon maar HCG kan wel even blijven. Ik heb ergens gelezen dat je na een miskraam ook moet ontzwangeren, kwaaltjes verdwijnen dus helaas niet meteen! En ik kan mij heel goed voorstellen dat je ongeduldig bent hoor! Ook al ging het bij mij achteraf heel snel weer allemaal, dat weet je op dat moment nog niet. (Ben nu 24+3 weken zwanger). Dat gevoel van gemis is gewoon heel ellendig! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je binnenkort wel gezond zwanger mag zijn[/quote]
Hoi Ntsjah, dank voor je reactie! Vervelend dat je ook een miskraam hebt gehad.. Een curettage zelfs, dat lijkt me nog akeliger eigenlijk... En dat je nog zo lang positief blijft testen! Hoe snel na de curettage ben je weer zwanger geworden? Wat enorm fijn dat je nu al 24 weken zwanger bent! Dan gaat alles goed zo te horen, ik duim en hoop voor je dat je verder een goede zwangerschap zult hebben, je hebt in ieder geval de eerste periode goed doorstaan, dat scheelt al heel veel :) 
De gynaecoloog vertelde me vrijdag dat het er allemaal al weer aardig schoon uit ziet dus dat het nu echt de restjes zijn, maar het kan nog wel een weekje aanlopen, het bloeden. Dus ja, het positief testen.. Dat zal ook nog wel even duren, ik ga voorlopig maar niet meer testen denk ik, ik zie het wel gewoon vanzelf. De gynaecoloog heeft me geadviseerd om pas na de eerste menstruatie het weer te proberen, maar tegelijk zei ze dat als het alsnog ervoor zou gebeuren (een nieuwe bevruchting) dat dit niet medisch onverantwoord zou zijn. Dus we laten het maar bij het lot. Als het gebeurt dan gebeurt het. Voorlopig moet het bloeden eerst stoppen :)
En wat je zegt ja.. Het ongeduld! Ik wil zo graag weer de positieve test hebben (in de zin van een nieuwe zwangerschap in plaats van nog de oude...).

Hé. Het meest vervelende was denk ik dat ik alles alleen moest ondergaan omdat dit tijdens de eerste lockdown was. Mijn man heeft geen enkele echo gezien. Ik heb het hartje nog 2 x langzaam zien kloppen! En hij moest mij afzetten bij het ziekenhuis voor de curettage. De curettage zelf viel me achteraf reuze mee hoor! 

Maar fijn dat je te horen kreeg dat het de laatste restjes zijn, fijn dat je lichaam het zelf door heeft gehad. Dan zou je zeggen dat die meekomen met je menstruatie! 

Ik ben na die ene menstruatie zwanger geraakt. Tijdens een cyclus van 24 dagen ipv 32! Dus geen idee of dat door de miskraam op zich was of de curettage maar mijn cyclus was behoorlijke in (de positieve zin) in de war! Meestal hoor je dat een cyclus langer word na een miskraam, dat hoeft dus niet zo te zijn?
Achteraf gezien is het niet erg dat ik na die eerste menstruatie zwanger ben geraakt en niet meteen al! Even iets meer tijd voor jezelf, om de boel een beetje te kunnen verwerken? 
Sterkte met afwachten, pas goed op jezelf?

[quote quote=10368808]Hé. Het meest vervelende was denk ik dat ik alles alleen moest ondergaan omdat dit tijdens de eerste lockdown was. Mijn man heeft geen enkele echo gezien. Ik heb het hartje nog 2 x langzaam zien kloppen! En hij moest mij afzetten bij het ziekenhuis voor de curettage. De curettage zelf viel me achteraf reuze mee hoor! Maar fijn dat je te horen kreeg dat het de laatste restjes zijn, fijn dat je lichaam het zelf door heeft gehad. Dan zou je zeggen dat die meekomen met je menstruatie! Ik ben na die ene menstruatie zwanger geraakt. Tijdens een cyclus van 24 dagen ipv 32! Dus geen idee of dat door de miskraam op zich was of de curettage maar mijn cyclus was behoorlijke in (de positieve zin) in de war! Meestal hoor je dat een cyclus langer word na een miskraam, dat hoeft dus niet zo te zijn Achteraf gezien is het niet erg dat ik na die eerste menstruatie zwanger ben geraakt en niet meteen al! Even iets meer tijd voor jezelf, om de boel een beetje te kunnen verwerken Sterkte met afwachten, pas goed op jezelf[/quote]
Hoi, ja dat lijkt me inderdaad heel naar om dan in zo'n lockdownsituatie dat te moeten doorstaan.. En dan nog in je eentje ook, dat is echt naar. Je voelt je al kwetsbaar op zo'n moment, als je het dan ook nog alleen moet doen. Fijn dat de curettage uiteindelijk mee viel! 
Ja ik ben heel blij dat mijn lichaam het zo goed heeft opgepakt, dat scheelt toch ook veel zorgen! Laat ik het zo zeggen, we gaan nu niet 'oppassen', omdat ik perse na de eerste menstruatie zwanger wil worden (de gynaecoloog zei ook dat het in principe gewoon kan), maar ik kan me wel voorstellen dat het zijn voordelen heeft om eerst een menstruatie af te wachten. De gynaecoloog zei dat met zo'n menstruatie ook weer een aantal 'restjes' mee komen en de baarmoeder daardoor echt goed schoon wordt. Tegelijk zijn die dingen ook niet te plannen en overkomt het je... Ik merk wel dat ik al zoooo uitkijk naar het moment dat ik erachter kom... Dat maakt me wel wat ongeduldig (nu al en het is nog maar 'net' gebeurd allemaal).
Succes met je zwangerschap! :)

Terug
Bovenaan