Ik moet vandaag naar de huisarts voor controle van mijn medicijnen, kijken of ze genoeg helpen..
ik wil eigenlijk iets sterkers, want ik heb nog niet t idee dat t echt zoden aan de dijk zet, hoewel ik me wel beter voel dan voorheen...
ik moet ook leren geen mooi weer te spelen maar gewoon te zeggen wat er op me hart ligt. dat doe ik niet vaak en niet graag, en helemaal niet tegen "vreemden"(no-offense, maar dat zijn we in principe nog steeds).
heb nog steeds van die supernegatieve gedachten en voel me nog steeds niet echt lekker in mijn vel. ik wordt smorgens wakker met kaakkramp van het op elkaar klemmen van mijn kaken en tandenknarsen. ik heb overdag dat ik merk dat ik mijn kaken opeenklem als iris voor de zoveelste keer huilt (terwijl ze alleen huilt als er echt wat is)
ben snel uit me doen en wordt dan kwaad op mezelf omdat ik er niet mee uit de voeten kan. ben dit niet van mezelf gewend. kan nog niet echt veel hebben merk ik.
heb wel veel steun aan jullie reacties hier en aan hulp van (schoon)moeder, maar ja, daar kan ik ook niet eindeloos aankomen om steun. van daniël hoef ik niet veel te verwachten, die gaat naar zijn werk en valt savonds op de bank in slaap (want hij is zo moe van het werk). ik wordt dan kwaad van teleurstelling omdat hij in slaap sukkelt. ik wordt ook kwaad op mezelf omdat ik niet duidelijk kan maken dat ik meer steun van hem nodig heb, maar niet tot hem door kan dringen blijkbaar, want meneer snapt t nog steeds niet. Heb t idee dat hij zich verschuilt achter zijn asperger, maar weet niet zeker in hoeverre het de asperger is of de "firma gemakzucht" wat ervoor zorgt dat hij nog steeds gewoon op oude voet doorgaat. want zolang ik niet in elkaar klap en in staking ga, en dus alles gewoon doorloopt, verandert er bij hem ook niets en zal hij echt niet uit zichzelf aanbieden om eens iets over te nemen ofzo.
Ik wil zo graag boven mijn hoofd een neon dashboard met display. Zoeentje met een barometertje voor mijn stemming en een tekstvakje voor mijn gedachten en wat ik nodig heb om me lekkerder in me vel te voelen... misschien dat het dan helpt..
want ik wordt hier zo moe van....van het hem iedere keer proberen aan zijn verstand te peuteren dat ook zijn leven veranderd is met de komst van iris en dat ik niet als getrouwde-alleenstaande-moeder voor iris wil zorgen. (haha, klinkt toch grappig en moet ik toch even om glimlachen als boer met kiespijn)
en o, als we toch bezig zijn: mag Iris dan ook een displaytje op t voorhoofd ofzo, met wat er aan de hand is als ze gaat huilen... scheelt zoveel tijd en gehuil en gestress...
ik heb bewondering voor de alleenstaande moeders, want die hebben t nog zwaarder als ik.
hehe, even weer van me af geschreven. hoop dat t binnenkort weer wat beter gaat... leven is af en toe zwaar klote.
Esther