Post partum seks

<p>Hoi dames,</p><p>Dit is gericht op vooral dames die al kindjes gekregen hebben. Natuurlijk mag iedereen reageren. :) dit gaat een beetje een gênante vraag zijn maar ik doe het gewoon. Ook hierover moet gewoon gepraat kunnen worden. </p><p>Voor mijn zwangerschap had ik al weinig zin in seks maar kon er wel van genieten als t gebeurde. Nou is mijn man niet bepaald klein daar beneden en ik niet zo ruim bij mij beneden ? dus seks deed altijd met het naar binnen gaan een beetje pijn. </p><p>Nu heb ik 4 maanden geleden een pracht dochter gekregen en ben ik ingescheurd. Volgens mij was het niet eens erg ingescheurd. </p><p>Nu hebben we al een paar keer seks gehad (eerder pas een paar keer seks gehad want ik durfde niet pas met 3 maanden zijn we eraan begonnen)</p><p>Maar het doet dus eigenlijk verschrikkelijk pijn en ik kan niet genieten. Ik zeg steeds tegen mijn man “hier moeten we ff doorheen dus we moeten het sowieso doen om weer flexibel ofzo te worden daaronder” </p><p>dus we doen het als ik dus verrek van de pijn. (Hij dwingt me absoluut niet of zeurt ook niet erom, het is steeds mijn “aanbod” omdat ik zo snel mogelijk normaal wil worden weer)</p><p>ik vroeg me dus af of het wel echt normaal word en of ik ook weer plezier erin zal hebben? Hebben meerdere vrouwen dit (gehad) of ben ik de enige? Ik ben dus doodsbang dat het zo blijft. Ik wil wel weer eens leuk seks hebben met mijn man ?</p>
 
Probeer is Emla verdovende zalf via de huisarts te verkrijgen wellicht doorbreekt dit de cirkel want grote kans dat je verkrampt omdat je denkt dat het pijn gaat doen.. ik had juist voor mijn kindjes moeite nu gaat het heel goed Emla heeft mij de rust en het plezier terug gegeven.
Succes en sterkte weet hoe moeilijk het kan zijn, wel fijn dat je partner je steunt.
 
Overigens is pijn niet goed dus overleg wel met de huisarts of de pijn onschuldig is of dat er meer aan de hand is..
 
Ik was ook ingescheurd. Paar hechtingen gehad. Weet niet of het daar aan ligt maar het heeft bij mij ook een tijd geduurd voordat het geen pijn meer deed. Heb getwijfeld om naar de dokter te gaan. Maar nu doet het geen pijn meer (normaal gesproken ;) ) maar dit heeft wel ruim een half jaar geduurd...
 
Ik ben ook ingescheurd met de bevalling en gehecht. Ook bij mij deed het pijn. Ik word nu geopereerd omdat er een stukje verhard weefsel zit wat er niet hoort te zitten en de pijn dus veroorzaakt(ik ben elf maanden geleden bevallen dus als t niks ernstigs was, had ik er al vanaf moeten zijn) nu gaan ze het opnieuw stukje opensnijden en dan ophechten en hopen dat het dan beter gaat
 
dat zin hebben vind ik ook een dingetje. Elke ben ik maar moe maar idd als het gebeurd vind ik het prima! Ik heb het wel al eerder geprobeerd, na 5 weken al. Ik was niet daar gescheurd of geknipt maar voelde wel irritatie. Door dat ik bang was verkrampte de boel, maar kreeg de tip om glijmiddel te gebruiken. Omdat het wel even kan duren voor dat het daar beneden weer normaal opgang komt. 
Bij mij bleef het ook zeer doen en wordt zelf ook weer geopereerd om het opnieuw te fixxen, dus mijn man heeft weer pech ?
 
Ik herken je ‘probleem’. Mijn man is ook de kleinste niet... wij gebruiken eigenlijk altijd al glijmiddel, zonder is echt niet prettig. Probeer het eens met een goede glijmiddel, niet die Durex troep. Wij hebben Eros Bodyglide en die is heel fijn. Mocht de pijn echt aanhouden zou ik toch eens langs de huisarts gaan!
 
Terug
Bovenaan