Post partum seks

Dankjulliewel voor de reacties. Zal idd eens glijmiddel aanschaffen. En als t aanhoud ff langs de dokter. 
Verkramp wel dat wel omdat k idd steeds bang ben voor de pijn. We gaan er eens tegenaan ? in t weekend, misschien.. als k niet moe ben ? 
 
Ik sluit me volledig aan bij de reacties van de andere dames! Glijmiddel gebruiken (liever te veel dan te weinig!) en niet doorzetten bij pijn. Want dan kom je inderdaad in een vicieuze cirkel terecht. Hier heeft het na de bevalling ongeveer 9 weken geduurd voor ik weer aan seks durfde te beginnen, omdat het door hechtingen erg gevoelig was gebleven. Hier moest ik ook wel doorheen, maar wel heel rustig opgebouwd. Op het moment dat het pijn deed, meteen stoppen en op een andere manier verder gaan. En ik merkte dat ik daardoor elke keer een stapje verder kon. 
Een heel aantal jaren terug (dan spreek ik over misschien wel al 9 jaar geleden) toen ik nog met mijn ex was, had ik ook veel spanningen opgebouwd rondom seksuele handelingen. Op het moment dat seks dichterbij kwam, verkrampte ik helemaal. Ik ben daar toen voor bij een bekkenbodemfysio geweest en zij heeft mij leren ontspannen met allerlei oefeningen. Wellicht dat dat ook iets voor jou is? Toentertijd bleek bij mij vooral de relatie het probleem te zijn, maar als ik stress heb of zo heb, heb ik soms bij mijn huidige man ook wel eens last van een nauwere doorgang. Even oefeningen doen, en de spanning is dan ook weg. Bouw vooral heel rustig aan op en dwing jezelf vooral niet, want daardoor wordt het echt alleen maar erger!
 
Terug
Bovenaan