Hallo,
Helaas herken ik ook veel in jouw verhaal. Wat vervelend voor jou en het gezin, bah zo'n naar gevoel!!
Ik ben mama geworden in juni 2019, ook ons eerste kindje en helaas ook een postnatale depressie. Nooit verwacht, vooral omdat ik niet bekend ben met depressieve klachten. Ik heb ook een makkelijke zwangerschap gehad en een prima bevalling. ook bij ons was het meteen "raak", vraag mij weleens af of dit ermee te maken kan hebben?
Vooral het missen van gevoelens en liefde voor haar vind ik heel erg! Ik ben al vrij snel naar de huisarts geweest en heb antidepressiva gekregen, paroxetine. Dit ging goed!
Toch besloten om ermee te stoppen.. werd erg vlak en moe van de medicatie en dacht er wel zonder te kunnen.. helaas toch niet. Maandag ga ik de huisarts bellen en wil ook graag gesprekken met bv een psycholoog. Ik praat er wel veel over. Dit helpt mij wel. En wandelen helpt voor mij heel erg goed. Ik ben er achter gekomen dat de klachten erger zijn rondom de eisprong en de menstruatie hebben jullie dat ook? Pff, ik ben vooral benieuwd hoe lang dit nog duurt.. hebben jullie ook last van angst en paniekklachten?
Heel veel sterkte!!!