postnatale depressie

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Graag zou ik willen weten of er meer vrouwen zijn die te maken hebben met een postnatale depressie.
Mijn zoontje is nu 10 maanden en nog steeds ben ik nog niet de oude.
Een hele tijd is het heel goed met me gegaan maar de laatst weken komt al het 'oude leed' steeds weer terug in m'n hoofd.
Het is moeilijk om steeds mezelf te motiveren en toe te spreken dat het echt wel goed komt.
Daarom zou ik graag in contact komen met andere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt, gewoon om even je hart te luchten en je verhaal te doen.
X Marieke.

Hoi Marieke,

Ik kan je niet verder helpen omdat ik niet weet hoe het voelt maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen en ik vind het dapper van je dat je er over wilt praten. Ik hoop dat je steun vindt. Sterkte

Liefs Linda

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen!

Hoi Marieke,

Helaas kan ik zeggen dat ik ook een postnatale depressie heb. Maaike is inmiddels al ruim 11 maanden en ook ik ben nog niet helemaal beter. Ik heb wel steeds vaker goede dagen maar helaas zitten er ook nog steeds dagen bij dat ik het allemaal niet meer zie zitten. Ik wil graag met je van gedachten wisselen en wellicht hebben we dan wat aan elkaar.

Groetjes
Inge

quote: Inge ten Cate reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2008 19:22:07'));

Hoi Marieke,

Helaas kan ik zeggen dat ik ook een postnatale depressie heb. Maaike is inmiddels al ruim 11 maanden en ook ik ben nog niet helemaal beter. Ik heb wel steeds vaker goede dagen maar helaas zitten er ook nog steeds dagen bij dat ik het allemaal niet meer zie zitten. Ik wil graag met je van gedachten wisselen en wellicht hebben we dan wat aan elkaar.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,
Bedankt voor je berichtje, ik zou het ook fijn vinden om eens met elkaar te praten.
Heb je Hyves??? zo ja dan mag je me toevoegen mijn adres is: www.de-kort.hyves.nl
En anders kan ik je nog wel m'n mail adres geven.
Ik hoop van je te horen.
Marieke.

Hoi ik heb wel hyves maar ben er nog maar net aan begonnen. Ik ben er nog niet zo in thuis maar zal proberen of ik je kan toevoegen.

groetjes
Inge

Hoi Marieke,
Ik heb een zoontje van 11 mnd.
Geen idee of ik een postnatale depressie heb of heb gehad...maar ik weet wel dat ik tot nu toe zeker niet mezelf ben. Ik heb lichamelijk een hele moeizame start gehad en heb daardoor geen leuke kraamtijd gehad. Pas toen ik weer moest werken ging het weer ietsje beter.
Het moederschap valt mij af en toe erg zwaar, ik ben vaak onzeker  of ik het allemaal wel goed doe.  Daarbij slaapt Ruben erg slechts 's nachts dus dat werkt ook niet erg mee.
Maar goed, ik ga er vanuit dat dit gevoel wel verder zal slijten. Het is in ieder geval al een stuk minder erg als aan het begin.
Wel af en toe frustrerend moet ik toegeven omdat het andere vrouwen allemaal zo makkelijk af lijkt te gaan.
Altijd als je vraagt hoe het gaat, dan zeggen ze dat alles geweldig is....en dan ben ik toch stiekem wel een beetje jaloers!

Nou, jij in ieder geval ook veel succes en sterkte!!
Liefs,
Laura

Ik weet ook niet of ik een depressie heb gehad, maar heb me echt flink rot gevoeld na de  geboorte van onze dochter. We hebben een hele brave lieve baby, maar het ouderschap viel me zwaar. Ook ik was lichamelijk een wrak na mijn bevalling van 20 uur. De grootste fout die wij gemaakt hebben is geen kraamfeest geven. We werden gek van het bezoek. Ook ben ik perfectionistisch, dus ik streek zelfs de hydrofyle doeken waarmee ik haar afdroog. Ons kindje moest ook elke dag in bad. Ik ben ook erg voor de drie R'en. Als ik van haar schema af moest wijken raakte ik al in paniek. Wilde ook het liefst dat niemand haar vasthield. Werd gek van adviezen van anderen. En ook ik keek naar andere moeders die hun baby overal mee naar toe "sleurden". Ik begreep dat niet. Hoe deden zij dat? Ik werkte na 3 maanden alweer fulltime en dit was veel te zwaar. Ik ben 1 keer bij de huisarts geweest en 1 keer bij een psycholoog. Er is geen depressie geconstateerd, maar heb wel een aantal tips en adviezen gekregen waar ik veel aanhad. Naarmate ons kindje ouder werd ging het met mij ook veel beter. Ik vind deze leeftijd (13maanden) veel makkelijk dan een pasgeborene. Ik voel me ook lichamelijk beter en probeer niet te hoge eisen meer te stellen. Ik probeer veel uit en kijk of het me beval. Ik ben nu echt supergelukkig met mijn kleintje. De psycholoog zei dat het bij vrijwel alle gezinnen met kleine kinderen moeizaam gaat. Je moet wennen aan je nieuwe leven en daar je weg in vinden. Het wordt gelukkig steeds makkelijker! Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.

Terug
Bovenaan