Potje of bio eten?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Wij zijn er klaar voor om ons kindje hapjes te gaan geven! </p><p>Nu vroeg ik me af. Wat is beter? </p><p>Een potje of een biologische groente die je zelf klaar maakt? En wat zijn de voor en nadelen van potjes? </p><p>Wanneer komt mijn kind aan de aanbevolen hoeveelheid vitaminen? </p><p>Liefs xx</p>
 
Mijn keuze gaat zeker naar zelf eten maken!
het is goedkoper,mileuvriendelijker en lekkerer. Ik maakte altijd grotere portie’s zodat je kleine hoeveelheden in de vriezer kan leggen. 


Voor leuke en gezonde gerechten waarbij geen zout gebruikt wordt kan je eens het boek van moekes maaltijd opzoeken, om op te eten heet dat boek. 
Er staat voor alle leeftijden lekkere recepten in die je met het hele gezin kan eten. 
succes?
 
Ik  ben ook voorstander van zelf hapjes maken. Alleen ik gaf alleen maar 1 groente per keer. Dus bijvoorbeeld 1 zoete aardappel koken, pureren en invriezen en daarna elke dag een paar hapjes geven. Zo leren kindjes pure smaken. Al snel ben ik wel overgestapt naar rapley, dat vond ik nog fijner.
 
Zoals al genoemd heeft zelf maken zeker voordelen. Ik vroor alles in ijsblokjes in, makkelijk porties makej op het begin. Inmiddels is ons zoontje bijna 1 en gebruik ik curver bakjes of olvarit potjes om hele maaltijden in de juiste hoeveelheden in te vriezen. Soms krijgt hij dus ook wel uit een potje, als dat een keer sneller/handiger is. Qua voedingsstoffen zijn potjes helemaal prima, daar hoef je je geen zorgen om te maken. De smaken en structuren zijn alleen wat minder verschillend, dus daarom kook ik het liever zelf.
 
Ik kook alles zelf, ik vind het leuk om te doen en hij zit heerlijk te eten. Het is nu alleen nog groente (soms met aardappel) en fruit. Ik heb flexibele ijsblokjesvormpjes en haal er 's avonds de juiste hoeveelheid uit. Super makkelijk en ook nog eens veel goedkoper dan potjes.
 
Wij maken zelf de hapjes. Een kleine moeite en een kind leert op deze manier puur en alleen wortel eten bv. Potjes gebruiken we wel op vakantie enzo hoor. Maar mij valt op dat potjes vrij zoet zijn. Ze doen er alleen natuurlijke producten in, maar bv veel appel waardoor het eten erg zoet is. Ik vind het belangrijk dat mijn kind niet alleen zoete smaken leert kennen maar ook de smaak van losse broccoli, wortel etc etc.
 
Ik maak het ook zelf, het is echt een hele kleine moeite vind ik. Ik koop wat meer van de groente die ik ook voor onszelf gebruik, en dat krijgt ze dan. 
Zelf snap ik de potjes niet zo goed. Voor jezelf wil je toch ook het liefst verse groenten en fruit? 
Met fruit hetzelfde, ik een banaan, zij banaan ☺️ Dat prak ik ter plekke.
 
 
Terug
Bovenaan