Potje of bio eten?

Ik ben bij beide kids altijd begonnen met zelf maken. Echter vonden ze dit veel minder lekker dan potjes, dan aten ze beter. Op een gegeven moment wat gaan afwisselen. Als wij iets aten dat babyproof was ging het in de blender, zo niet dan een potje. 
Verse fruithapjes aten ze sowieso nooit. Vonden ze vies...
 
Hier eten geintroduceerd voa de rapley methode. Niks geen gepureerde prakjes maar gelijk vuistgrote stukjes. Stukje gekookte groente of aardappel gezellig mee aan tafel hetzelfde eten als de rest.
 
Hier meestal vers, gewoon wat wij ook eten. Als het iets is wat ze echt niet lekker vinden of niet kind-proof is (nasi of pizza ofzo) dan kook ik een handje doperwten met een visstick of krijgen ze een potje. Vers lijkt me toch beter en gezonder, en de smaken zijn vers heel anders dan uit een potje.. maar ik heb niks tegen potjes en vind het soms ook wel lekker makkelijk. 
Fruit probeer ik wel zoveel mogelijk vers te doen. Voor een ienieminie baby vind ik dat nog wel lastig, dan kom ik niet veel verder dan peer en banaan, dat is het enige wat je écht fijn kunt prakken. Maar als ze ouder worden, wordt dat steeds makkelijker. Frambozen, aardbeien, perziken, kiwi, mango.. allemaal heerlijk zomerfruit wat over 2 maanden weer in de winkel ligt!
 
Terug
Bovenaan