potje of zelf maken?

mijn zoontje is morgen 9 maanden en ik kook meestal zelf en maak het fruit ook zelf
ik vind het zelf maken eigenlijk net zo makkelijk als een potje, ik moet voor mezelf toch ook koken.
En ook ik kook meestal lekker alles door elkaar heen en gekruid maar een pannetje ernaast is voor mij geen probleem.
Wel denk ik dat potjes net zo voedzaam zijn, alleen zie ik dat  veel ouders er lang mee doorgaan, soms zelfs als ze al 2 zijn en dat lijkt me minder
maar goed ik kook zelf en vries het in porties in
gaat prima en hij lust alles en als we weg moeten pak  ik een keer een potje mee uit de supermarkt kan geen kwaad toch.

Hoi Nana

Ik was 6 jaar geleden een absolute voorstander van zelf eten maken.
Dus tegen de tijd dat de oudste 1/2 jaar werd heb ik me goed voorbereid, staafmixer en voldoende tupperware-bakjes aangeschaft, en daar gingen we. Een hele middag in de keuken om allerlei lekkers vers te bereiden. Werkte tot 17.30 dus dat was te laat om nog te koken, en jawel aan het einde van de middag had ik 20 bakje klaar voor in de vriezer.
Het grote eten kon beginnen, alleen meneer at het niet!!!! Wat ik ook probeerde.
Omdat hij toch iets moest hebben een potje ( voor reserve gekocht) geopend.
En ja hoor smikkel, smikkel, smul...........zonder problemen smulde hij het op.
Maar mij fop je niet dacht ik, dus weer de keuken in. Zelf bruine bonen met appelmoes gekookt en gepureerd. Helaas, overal zat wat behalve in zijn buik.
En het potje bonen met appelmoes, fietste even later weer vrolijk in zijn buik.
Zeer frustrerend!!!!!!
Ik heb het een week of 3 volgehouden en me toen gewonnen gegeven.
Ik had een potjes kind, of ik wilde of niet.
Rond het jaar kreeg hij interesse in mijn bord en ging hij bij mij meebietsen, en zo konden we rustig aan overstappen op "vers"eten.

Zijn broers, nu  4 en 2 jaar, hadden de zelfde kuren. Bij hun heb ik het maar enkele dagen geprobeerd en toen mijn frustraties gauw opzij gezet.
En ook zij zijn nu goede eters, die bijna alles lusten.

Je kunt dus wel willen, maar je kind kiest ook mee.
Mijn beste vriendin wilde potjes , maar haar dochter weigerde. Tja....En kinderen ruilen omwillen van wel/geen potjes is geen optie.

Groeten Sandra

haha sandra, wat goed dat je dit even meld. Ten eerste omdat ik weer 's ff lekker kon lachen en ten tweede omdat ik dus inderdaad van plan was om over een paar weken me een middag op te sluiten in huis met een voorraad groente en fruit waar je U tegen zegt en de hele vriezer vol te stampen met zelfgemaakte prutjes. Eerst maar 's proberen dus.
Liefs Phira

Je kind kan ook zo snel en zo makkelijk even mee-etend at het helemaal geen extra energie kost.

Onze vent krijgt gewoon wat van de aardappelen en wat groente (ik kook niet met zout dus dat is makkelijk) en zijn vlees (stuk kip, wat gehakt, rundvlees) kook of bak ik altijd even zonder kruiden. Gaat allemaal in één moeite.

Eten we rijst of macaroni, dan maak ik voor hem de groente even apart klaar in een pannetje ook weer zonder de scherpe kruiden en het zut en zonder bepaalde groente (prei/uien)

hij eet verder heel veel wortel, paprika, champignons etc. etc.

ik vind het echt geen extra moeite

miep

Terug
Bovenaan