potje plas!

A

Anoniem

Guest
Gisteren bij de kruidvat een plaspotje gehaald want die waren in de aanbieding. Tyche er voor de lol opgezet. Vond ze wel leuk. Hans zei dat ik haar dan wel in haar blote billen erop moest zetten. Hij had een wereld uitvinding. Het rompertje om haar schouders dichtknopen. Dan hoef je niet heel de romper uit te doen. Ja sorry maar wist dit echt niet.. doos!
Na een tijdje Tyche er weer afgepakt en ja hoor... een plas!!
Hartstikke leuk en trots. Haar beloond en gekust. Ze snapte er niks van want als ze op dat moment op de grond had gezeten denk ik dat ze daar geplast had haha maar toch.
Hans ging trots zijn zus en moeder bellen....
Geweldig!!

Ja, ik zou het toeval ook even vergeten zijn en stralen van trots!
cool hoor!

Liefs Annet

hallo
wij zijn al 4 maanden op het potje aan het plassen met iris. ze plast 9 van de 10 keer en vanmorge had ze zelfs gepoept.
overdag is ze vrijwel droog en zet haar om de 1,5 a 2 uur op het potje.
ze zit er dan nog geen 2 minuten op.
groetjes
petra mv iris nog 3 weken dan wordt ze 1

Tsjee dat is snel al. Hoe oud is Tyche? Marissa is 13 maanden. Vroeg me ook eigenlijk al af wat ongeveer de leeftijd is wanneer je daar mee moet gaan beginnen. Zie het nu eerlijk gezegd nog niet zo zitten, maar als ik jullie berichten zo lees, lijkt het me nog niet eens zo'n verkeerd idee.

Jong geleerd, oud gedaan? Ik ben echt heel erg nieuwsgierig hoe dit verder gaat met al die kindjes die al aan zindelijkheidstraining bezig zijn!

Mijn zoontje is nu 3,5 en nét zindelijk overdag met plassen. Voor de rest komt hij nog een luiertje vragen en ook 's nachts krijgt hij die gewoon om, no problem. Hij kon het al tijden aangeven, had ook geen luier meer om en er gebeurden ook geen ongelukjes, maar hij deed het gewoon niet op de wc.

Ik heb het dus rustig aan gedaan en min of meer gewacht tot hij ermee kwam (wel al eerder geprobeerd, maar hij vond het helemaal niks!). Vandaar dus dat ik heel benieuwd ben naar het verdere verloop van jullie training.

En dan nog een vraagje: waarom doen jullie het al zo vroeg? Je hebt er zelf natuurlijk nog geen voordeel van want ze kunnen voorlopig nog niet alleen naar de wc, ze snappen het principe nog niet en hebben  ook nog geen controle over  blaas en sluitspier  en wat doe je als je weggaat, als ze een soort van zindelijk zijn? Krijgen ze dan wel een luier?

Deze discussie is een tijdje geleden al gevoerd, maar volgens mij was dat vooral of je het uberhaupt al zin had ermee te beginnen. Dus.... ik ben wel benieuwd!

Groetjes
Susan

Hier ook al zo'n 4 maanden op het potje. Het idee kwam van Petra, bij een bijeenkomst van de zwangerschapsgym had ze het erover. Ik ben er ook zo, net als Kirsten, meer voor de grap mee begonnen. Gewoon eens kijken wat ze deed. En ja hoor! Ze plast nog steeds binnen 1 minuut als ze op het potje zit 9 van de 10 keren. En wil ze niet, dan niet! Als ik nu een dagje met haar thuis ben en ik laat haar voor en na een slaapje plassen, kan ik de hele dag met één luier doen! De laatste 2 weken poept ze ook bijna elke dag op het potje of op de wc. Ik heb een wc-verkleiner waar ik haar opzet of ik hou haar gewoon boven de wc. Gaat prima! Doorspoelen vindt ze ook helemaal interessant! Dus wat ze nu al "leert" vind ik in ieder geval al meegenomen. We zien wel waar we eindigen...
Maar als we onderweg zijn dan ga ik echt niet elke keer met haar naar de wc hoor! Alleen rustig thuis of bij familiebezoek of zo.

Terug
Bovenaan