potje tips????

Hoi hoi,

Dean plast sinds januari op de wc wanneer wij hem er op zetten. In de vakantie hebben we z'n luier af gedaan en had hij de eerste dagen veel natte broeken, daarna was hij vrijwel droog. Als we weggingen had hij nog wel een luierbroekje aan, maar toen ging hij juist weer meer in zijn luier plassen. Nu heeft hij alleen 's nachts nog een luier aan en ik moet zeggen het het heel goed gaat. Poepen ging ook altijd goed, maar de laatste dagen weer wat minder. We hebben nu afgesproken dat hij om een luier vraagt wanneer hij moet poepen, dat voelt wat veiliger dan op de wc en dan hoef ik tenminste niet telkens alle kleren te wassen.

Groetjes,
Nelly.

Hey ladies.

Je ziet het niet dat ze eraan toe zijn. Dat geven ze zelf aan. Alhoewel ik dat moet jongetjes allemaal een stuk ingewikkelder vind.
Ik weet nog goed dat ik Juli enorm aan het pushen was omdat ze bijna 3 was en het werkte enorm averechts. 2 weken later zei ze dat ze geen luier meer om wilde en op een paar foutjes na was ze helemaal zindelijk. Ook met poepen.
Jongetjes zijn volgens mij een stuk luier in het zindelijk worden. Finn gilt en krijst de hele boel bij elkaar als ie moet gaan plassen en roept dat ie echt niet moet en dan komt er toch een plas...!
Ben het ook helemaal niet meer gewend dat ik 'm steeds moet vragen (of dwingen) of tie moet plassen. Met het gevolg dat ie al 3 paar schoenen heeft onder gezeken (jak).
Finn vind het wel enorm stoer dat hij tegen een boom aan kan plassen (dit tot grote nijd van Juli want die wil dat ook (heet dat geen penisnijd?)) De boom hier in de tuin heeft het dan ook vaak te verduren. Maar het is wel handig als ie opeens ergens moet.

Nouja, een heel verhaal en dus niet DE tip helaas.
Succes.

Tessie

Is dit misschien iets voor hem?

http://www.magicpotty.com/nl/

Een vriendin van mij heeft zo'n toverpotje en de kinderen vinden hem echt geweldig! Hij is ook zo leuk :) Mijn oudste is al lang zindelijk, maar was er toch niet van af te slaan, haha! Even zonnetje maken ;)

Liefs Leine

In plaats van een zakdoek in de luier kan je ook een luier over de onderbroek aan doen, zit misschien wat fijner.

Ivar is zindelijk, op het middagslaapje en 's nachts na. Hij is wel vaak droog als hij wakker wordt, maar niet altijd.

Ik heb het vooral op zijn beloop gelaten, hij vond het op een gegeven moment interessant worden. Ik had het potje in de buurt gezet zodat hij zelf er heen kon.

Groetjes Jenneke

iris is dag en nacht zindelijk van de een op de andere dag. was er al een poos je mee bezig iris op het potje tezetten voor het slapen en na het slapen.
ven stop gezet rond de geboorte van levi. en 4 weken later was ze buiten in he tbadje en ging ze bewust poepen. toen wist ik zeker dat ze he tkon. ik gezegt dat er geen luiers meer waren in haar maat en haar luier nummer 2 aan gedaan (van levi)
vanaf toen is ze droog. na 3 nachten ook snachts droog te zijn heb ik de luier ook snachts uit gelaten. om he tmatras te beschermen heb ik er een kraammatras om gedaan. maar ze heeft tot noch toe niet in bed geplast. ze is nu 3 weken zindelijk.

op de psz zeiden ze inderdaad ook een onderbroek in de luier te leggen.
groeten petra

Hoi hoi,

Ik heb voor Fabio zo'n potje met muziek gekocht en hij vond het superleuk om erop te plassen/poepen. Ten eerste voor het geluidje wat er dan komt. Ten tweede voor de "beloning": Als hij geplast had dan pakt ik zijn handjes beet en maakte een rondedansje om het potje heen en daarbij werd keihard gezongen van tatadatada!!! En nu als hij geplast heeft op het potje roept ie: kom mamma, tatatdatada doen! Ook doen de Cars stickers het hier erg goed! En als hij een x-aantal keer op het potje/wc had geplast/gepoept kreeg hij een klein kadootje en zei ik dat hij dat kreegomdat ik zo enorm trots opphem ben omdat hij zo goed geplast had!
Nu komt ie altijd zelf naar me toe als ie moet!

Succes!

Groetjes van Cissy

We hebben tegen onze zoon van de ene op de andere dag gezegd dat hij nu een grote jongen was en naar de wc mocht. Heel stel onderbroeken ingeslagen en gaan.
De eerste dagen ging hij elk half uur naar de wc. (Sticker als het goed ging.)
Daar kwam later steeds meer tijd tussen te zitten. Eerste ochtend 3 kleine ongelukjes gehad, maar binnen 3 dagen was hij compleet zindelijk overdag en 's nachts.

Succes!

Terug
Bovenaan