potje voeding geven, hoe beginnen?

Hoi,

Hier ook met 4 maanden begonnen.. zonder problemen.
Wél met potjes, want ook hier kwam het er met dezelfde vaart eruit als ik het vers gaf.
En ook de overstap naar vers is hier zonder problemen gegaan.
Ondertussen is ze nu bijna 11 maanden  en heeft nu liever vers dan een potje.. ze eet dan nú ook zoveel mogelijk met de pot mee.
Gewwon dat doen waar jij en je kindje jullie het lekkerst bij voelen.. loopt vanzelf wel los hoor..
En idd beginnen met 1 theelepeltje, en opbouwen.. Ik liet na 3 dagen mijn dochter zelf het tempo bepalen.. en binnen 1 maand at ze een volledig pojr op, en liet ze een fles vervallen. BTW de 6 maanden potjes zijn trouwens het zelfde als de 4 maanden potjes.. alleen dubbele hoeveelheid.
Ik ben begonnen met groente, ook hier een anti-fruit eetster

Groetjes Debby

hoi
de kids van ons zaten met 3maanden aan de fruithap, en lekker dat ze het vonden ook niks geen problemen mee. endan smorgens tegen 10 uur. en ze lusten later de groente potjes ook heel graag.potje was eerder te weinig .
dus gewoon doen en je merkt wel hoe je kind er op reageert.

Je kunt best met fruit beginnen hoor. Ze nemen toch eerst maar een paar hapjes. Je merkt wel of het wel of niet goed valt. Dan stop je er mee en doe je groente toch?
Om tot 6 maanden te wachten hoeft niet als er geen allergien in de familie voorkomen.(wat maken die twee maanden trouwens uit?
Gewoon blijven aanbieden het fruit, na een week eten ze al meer, en na twee weken kan het al helemaal goed zijn. En onthoud: sommige kindjes doen er wat langer over, en die bijvoeding is nog niet een must, dus je hebt nog lang de tijd!

Even een tip die wij kregen van het cb, als je het hapje geeft doe dit dan aan de zijkant van de tong en niet in het midden, zo krijg je minder snel dat die de lepel weg drukt met zijn/haar tong. Verder potjes of vers eerst groente doen fruit zoals altijd volg je gevoel. Succes ermee.

Terug
Bovenaan