Potje

Hoi meiden,

We hebben vandaag een potje gekocht.

Daniel staat soms met zn beentjes uit elkaar in de box, knijpt in zn broek/ luier en zegt bah.... dus heb ik het gevoel dat hij dan plast, hij heeft dan niet gepoepert.
Onder de douche doet hij het ook maar staat er dan naar te kijken en dan komt er een plasje.
Nu dus een potje gekocht om te kijken of dat wat gaat worden.
Nu weet ik niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.
Hoe vaak zetten jullie kindjes op de pot en hoe stimuleren jullie dit?
Dus eigenlijk met andere woorden, hihi,

Hoe doen jullie het met de kids en de pot?

Liefs Marina

wij hebben 4 dec een potje gekocht.
maar nathalia ziet het meer als speelgoed :S
als ik ga plassen, wilt ze mee. daarna wilt ze zelf op de "grote wc" zitten om te plassen.
dit is gewoon met luier en broek aan, om haar alvast kennis te laten maken met de wc.
ze vind het niet eng, maar juist leuk. mooie stimulance dus om te gaan beginnen.
daarna krijgt ze een wc papiertje, kan ze haar "billen" af vegen, wc papiertje in de pot, doortrekken en licht uit hahahha. vanmiddag zei ze;
mama plassen? dus ik zeg: nee mama hoeft niet te plassen. wilt nathalia plassen? jah was haar antwoord, dus hup weer naar de wc :p

MAANDAG ZIJN DE WC VERKLEINERS IN DE AANBIEDING BIJ DE LIDDLE VOOR 4 EURO!!!

maandag gaan wij dus een wc verkleiner kopen, en dan maar beginnen met zindelijk maken denk ik dan maar he. ze geeft t zelf aan als ze 'bah" heeft gedaan. (ook plas)

maar potje heb ik dus geen tips over, want daar doet nathalia dus niks mee.

liefs, do

Hallo,

Wij hebben hier ook een potje staan en onze meid heeft er al op geplast en op gepoept. Bij toeval hoor!

Hier gaat ze inderdaad ook mee als ik naar de wc ga. Ze gaat dan zelf met alles aan op het potje zitten. Daarna de billen afvegen en alles in de wc gooien en dan doorspoelen.

Bij ons gaat ze op het potje als ze uit bed komt en na het eten. Dan is de kans het grootst dat ze ook iets op het potje doet. De ene keer lukt het maar de meeste keren nog niet. Dat is ook helemaal niet erg. Er zijn ook keren dat ze niet op het potje wil en dat is ook prima. Gewoon spelenderwijs ermee omgaan. Lukt het is het super, lukt het niet is het ook goed.

Succes!
Groetjes Anne

Hoi,

Ik heb al jaren een wc verkleiner en potje van de Hema, ik heb daar meteen al raamstickers van the lion king op geplakt, ziet leuk uit, blijft goed zitten en als je hem schoonmaakt trek je ze er zo vanaf en plakt ze ook zo weer terug!
Dacht is misschien een leuk idee voor jullie, raamstickers kosten bijna niks en hij is meteen special voor je kindje.
@mini, ik zou beginnen om je kindje na de maaltijd en voor het douche en bed op het potje te zetten als je wilt gaan oefenen dat is bij de meeste kinderen de tijd dat er iets komt!, gaat dat goed gewoon elke 2uur even proberen!

Gr MJ

Wij hebben een potje. Hij staat in de douche.
Hij wordt nog niet veel gebruikt hoor. Soms zetten we haar er even op voor het douchen. Gewoon om een beetje te wennen. Ze vind het niet erg om erop te zitten, maar na een seconden is het ook weer klaar. (zonder plas)
En ze gaat meestal met mama mee naar de w.c.
Dan wil ze ook een papiertje in de w.c. gooien,, haha. Ben me om die reden ook wel aan het afvragen of het nu handiger is om een w.c verkleiner te kopen.
Dus misschien aansluitend op jouw onderwerp de vraag:
potje of wcverkleiner....1 van de 2, allebei en waarom?
Groetjes, Bianca

Sommige kindjes vinden de grote wc inhet begin griezelig heb ik wel eens begrepen.
Zelf vind ik een verkleiner in gebruik wel handiger hoef je geen potje schoon te maken.
Ik heb het beide, hier ging het goed maar omdat ikhet erg druk had is het plassen op het potje even niet aan de orde geweest slecht van mij .... Nick snapt er niks meer van.

Groetjs

Hier staat het potje ook al een tijdje beneden. Leah zegt heel vaak 'poep', ik heb dan het idee dat ze geplast heeft. Ook als ze gepoept heeft, zegt ze het. Dus op de 1 of andere manier is er wel het besef dat er iets komt of is gekomen.... toch zit ze nog niet zo graag op het potje. Heel soms voor inderdaad die paar seconden. Nou ja, ik vind het best. Maar als ze de komende zomer nog zo bezig is met haar luier en met 'poep' en 'bips', dan lijkt het me een mooi moment om eens zonder de luier te oefenen overdag..... Ik begin eerst met het potje, en als ze ooit op de wc wil, dan zoek ik de brilverkleiner wel weer van zolder..... lijkt me wel apart om ooit weer uit de luiers te zijn.....

Terug
Bovenaan