Potje

@MJ; Als ik het goed begrijp zit je kindje dan 4 keer op het potje,
na iedere maaltijd en voor dat hij naar bed gaat.
Moet zeggen dat dit mij wel wat lijkt...... hihi.........
nu nog bekijken wat Daniel er van vind.
Ga het zeker proberen want dit klinkt wel heel goed.

Ben nog wel nieuwsgierig naar andere tips of ervaringen,

Liefs Marina

Hallo allemaal,

Ook wij hebben al een hele tijd een potje in huis. Ons zoontje (nu 20 maanden) ziet het ook meer als speelgoed. Hij wil er echter niet op zitten! Is misschien nu twee keer gelukt en dan vijf tellen ofzo. Als ik maar aanstalte maak om hem erop te zetten neem hij een spurt om weg te lopen.

Ook hij geeft aan dat hij plast (handjes naar zijn broek) en als je vraagt of hij gepoept heeft dan geeft hij al naar gelang ook het goede antwoord.

Wat nu? Toch maar de wcbrilverkleiner proberen?

Iemand ook zo'n portret in huis die niet op het potje wil zitten?

Groetjes,
Janneke

hier is met sinterklaas het potje gekomen en karlijn roept veel plassen plassen en trekt dan haar broek en luier uit en gaat op t potje zitten
maar erop plassen doet ze op de grond want op t potje plassen is bah hahaha

ook gaat ze altijd mee na de wc en wilt dan ook dr billen poetsen in de wc gooien en dan vol belangstelling kijken hoe alles wegspoelt
op de wc zitten vind ze heel eng dus dat is (nog) geen optie

groetjes maurilla

Hey meiden ik wil jullie als tip geven:
Begin niet te vroeg!!!!
Speels mee kennis laten maken is natuurlijk prima maar zindelijkheid is ook een kwestie van rijping van de hersenen. Natuurlijk kunnen onze kindjes aangeven als ze moeten plassen en sommige doen het ook op commado ;-)
In feite zijn ze pas echt zindelijk als ze het ook op kunnen houden , dus controle over de sluitspieren. Dat kan je niet oefenen helaas.
Maar zoals ik al zei, een beetje oefenen en kennis maken kan geen kwaad, je moet ergens beginnen natuurlijk.
Wij hebben de wc verkleiners ook al lang in huis, alleen omdat Indy nog zo'n last heeft met obstipatie laat ik t nog ff lekker wat t is.

HOERA!!!
DANIEL HEEFT OP HET POTJE GEPLAST

Hier een ongelooflijkje trotse moeder, hihi,
We hebben hem sinds gisteren eigenlijk na het eten en voor het naar bed gaan op het potje gezet.
Nu zat hij op het potje, en keek hij naar zn piemeltje en ging hij beetje persen, hihi zo lief om te zien, en jah!! daar kwam een klein plasje!
Daniel snapt het zelf ook wel een beetje want hij riep gelijk papa, papa en wilde met pot en al naar manlief om het te laten zien.
Dat hebben we maar niet gedaan ;-)

Als beloning heeft hij lekker tum tummetje gehad, dus hopelijk is het een goed begin van alles.

Liefs Marina

hey marina

wat goed van daniel!!!
weer een stapje dichterbij :D

vind het wel moeilijk hoor allemaal.
weer een stap in de richting van t groter worden :'(
nathalia geeft het zelf aan dus ja, wie ben ik dan om haar die luier maar te laten dragen.
maar ze worden al zo snel groot.
had zelf zoiets van: we gaan pas beginnen met zindelijk maken in de lente/zomer,
maar nu is de intresse er dus gaan we nu maar beginnen. niks puchen ofzo, gewoon kennis laten maken.; en als ze het eng vindt, stoppen we even makkelijk weer.
maandag gaan we de wc verkleiner halen bij de liddle. kijken hoe ze daar op reageert. en dan mag ze voor het eerst in haar blote billen op de wc zitten hahaha.

liefs, do

hey marina

wat goed van daniel!!!
weer een stapje dichterbij :D

vind het wel moeilijk hoor allemaal.
weer een stap in de richting van t groter worden :'(
nathalia geeft het zelf aan dus ja, wie ben ik dan om haar die luier maar te laten dragen.
maar ze worden al zo snel groot.
had zelf zoiets van: we gaan pas beginnen met zindelijk maken in de lente/zomer,
maar nu is de intresse er dus gaan we nu maar beginnen. niks puchen ofzo, gewoon kennis laten maken.; en als ze het eng vindt, stoppen we even makkelijk weer.
maandag gaan we de wc verkleiner halen bij de liddle. kijken hoe ze daar op reageert. en dan mag ze voor het eerst in haar blote billen op de wc zitten hahaha.

liefs, do

Hoi do,

Echt zindelijk zoals mammie-s schreef hoeft ie van mij nog niet te worden maar jah, denk bij me zelf maar zo; als hij nu zegt dat hij moet en ik laat het maar gaan dan gaat

Terug
Bovenaan