Potjes vanaf 8 mnd met stukjes, bah......

Hoi,

Mijn dochtertje van 10 mnd hebben we een maand of twee geleden geprobeerd de potjes vanaf 8 mnd te geven. Ze moest hier toen van kokhalzen. We besloten dat het misschien nog te vroeg was, dus hebben we het vandaag nog eens geprobeerd.
Ze hoefde niet meer te kokhalzen, maar ze hield na de eerste hap gewoon stijf haar mondje dicht. Normaal gesproken eet ze alles (echt een vuilnisbak) en eet dan ook alles helemaal op. Dus ik stond echt een beetje versteld.

Omdat we toch wilden dat ze iets zou eten, hebben we een ander potje vanaf 8 mnd open gemaakt, maar nee hoor...... echt bah bah en nog eens bah.
Uiteindelijk heb ik een zelfgekookte maaltijd voor mijn zoontje van 3 jaar uit de vriezer gehaald en deze fijngeprakt. Deze heeft ze helemaal van het begin tot het eind opgegeten.
Zijn er meer moeders met kindjes die de potjes met brei en stukjes erin niet lusten?

groetjes Sabine, mama van Dani 10 mnd, en Milan 3 jr.
 
Hoi Sabine!

Mijn zoontje wilde eerst ook de 8-maanden potjes niet eten vanwege de stukjes. Ik heb het toen heel langzaam opgebouwd. Ik pureerde driekwart van het 8-maanden potje heel fijn. Dat deed ik dan samen met de rest van het potje en maakte het warm. Dat at hij dan wel. Op een gegeven moment pureerde ik nog maar de helft, vervolgens een kwart en nu doe ik het helemaal niet meer. Hij eet de potjes met stukjes alsof er geen stukjes inzitten. Misschien om te proberen voor jou??

Groetjes,
Leonie
 
hoi
Ook wij hebben geprobeerd mijn dochter van 81/2 maand potje te geven van 8 maand ze zat er ook helemaal in te kokhalzen. we gaan het nog wel weer proberen maar het is wel erg eng zo maar ja ze zullen er wel eerst aan moeten wennen.
 
Hallo
Waarom zou je nog potjes geven als je kindje de verse maaltijd wel zo opeet?
Ik heb nooit potjes gegeven en toen we begonnen met bijvoeden ( 6 mnd) kreeg  mijn zoontje  de groente en later het fruit  vaak uit het knuistje.(Gill Raply methode)  Ik heb er prima ervaringen mee en nooit gehannes gehad met het niet willen eten. Als je interesse hebt  kun je eens kijken op www.borstvoeding.com daar is ook een forum over het bijvoeden van baby's.
Succes!
Groetjes Jeanette    
 
mijn zoontje heeft de potjes nooit lekker gevonden. heb altijd zelf voor hem gekookt en hebben ook nooit problemen gehad met stukjes, als je het zelf maakt wordt het ook nooit zo fijn als die potjes. Waarom geef je haar niet gewoon wat jullie eten/of eten voor je zoontje, fijn geprakt, en steeds minder fijn prakken, komen die stukjes vanzelf wel.

succes,
lia
 
Hoi,

Mijn dochter van 9 maanden eet haar groenten helemaal niet. Niet fijn gepureerd, niet met stukjes, niet uit potjes, niet zelf gekookt. Ze "ruikt" als het ware eerst aan haar lepel om vervolgens haar mond stijf dicht te houden. Haar fruit eet ze wel, ook met stukjes. Ik heb ook geprobeerd om haar groenten te mengen met fruit maar ook daar trapt ze niet in. Op het consultatiebureau zeggen ze dat je gewoon moet blijven proberen maar ik vind het echt niet fijn.
 
Onze dochter wilde ook nooit stukjes. Toen   hebben we het eten van die 8 maanden potjes gewoon gaan prakken. Zodat het een meer gelijke massa was. En ze kreeg al vlot eten uit eigen keuken. Dat ging toen goed. Aan de andere kant zeg ik ook maarzo. Maak er geen strijd van want dan wordt het ook zo'n gefrustreerd gebeuren. Ze gaan vanzelf wel eten. lang leve de staafmixer.
 
Hoi,

Ik dacht dat mijn dochter (inmiddels 15,5 mnd) nooit stukjes zou gaan eten. Opeens was het rond haar eerste verjaardag goed. Nu eet ze alles. We hebben er nooit een probleem van gemaakt en het lost zichzelf uiteindelijk op. Ze eet alles.
Geduld is het magische woord. Succes.
 
Terug
Bovenaan