Potjes vanaf 8 mnd met stukjes, bah......

Mijn zoontje wilde absoluut geen zelfgemaakt eten. Na een paar weken van proberen, heb ik toen een potje geprobeerd en dat ging er in als koek. Tot 1 jaar heeft hij  6 maanden potjes gegeten. 8 maanden potjes zijn hier nooit gelukt, 12 maanden potjes wel. Hij eet inmiddels overigens met de pot mee en eet inmiddels ook vers fruit. Gewoon uit het vuistje. En dan te bedenken dat hij tot 1 jaar absoluut niets anders dan potjes wilde eten........

Gr.Cato
 
Hoi,

Ik las jullie reacties. Ik wist al wel dat ik niet de enige was die hier mee stoeit. De potjes van 8 mnd gaan er echt op geen enkele manier in. Dus hebben we een hele voorraad gekookt en in de vriezer gedaan. Een potje is toch soms wel makkelijk als je een keer weg moet of als wij iets eten dat zij niet mee kan eten.
Ze eet tot nu toe hutspot, aardappelen met broccoli, aardappelen met bloemkool, aardappelen met boontjes. De boontjes doe ik in de staafmixer want prakken gaat niet zo goed. Het vlees kook ik gewoon mee en doe ik ook in de staafmixer. Ook doe ik er een klein blokje boullion door voor de smaak en ze smult ervan.
De potjes van 8 mnd kopen wij gewoon niet meer want dat wordt echt geen succes. Waarschijnlijk houden we er alleen een moeilijk etend kind aan over.
De reden dat wij potjes bleven geven was omdat mijn zoontje van inmiddels 3 nooit vers eten luste tot 1,5 jaar. Mijn bedoeling was om dus bij haar ook vanaf 1 jaar met vers eten te beginnen. Zo zie je maar dat je twee eigen kinderen beiden totaal verschillend reageren. Wel grappig. Ach, het kost wat meer moeite maar uiteindelijk is vers eten natuurlijk wel het beste voor je kindje. Al zijn de potjes ook prima.

Liefs Mama Sabine (Dani 10 mnd en Milan 3 jr)
 
Zag ik jullie reacties toch even helemaal over het hoofd, heb net zelf dezelfde vraag gesteld via het Forum....

Nou dat met dat opbouwen is wel wat, ga vanavond direct uitproberen...

Groetjes,

Petra
 
Terug
Bovenaan