potjes

Hallo allemaal,

Vanaf wanneer zijn jullie met fruit-en/of groentehapjes begonnen?
Ik hoor van een hele hoop mensen die al met 3 maanden begonnen zijn, dus ik wil dat ook gaan doen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groetjes
 
ik ben met een 1e appelhapje begonnen met 3,5 maand...maar ze was er dan ook echt aan toe... ze gaan dan smakgeluidjes maken... je begint met 1 eetlepel en kijken hoe het valt krijgt ze krampjes ervan dan niet meer geven en twee weken later weer proberen want dat is een teken dat de darmen het nog niet aankunnen...
 
Hoi

Wij zijn ook met 3,5 maand begonenn. Eerst met fruithap en 1 a 2 theelepels en dat een paar dagen achter elkaar en dan langzaam opvoeren. Nu krijgt ze een heel potje (klein potje)verspreid over de dag dus smorgens en savonds. Ze is nu ruim 4 maanden. Vorige week had ik haar ook een heel potje gegeven en hier reageerde ze niet goed op veel kramp, dus het langzamer opgevoerd en nu zijn haar darmpjes het gewent. Gisteren een groentehapgegeven een soort van doperwtenmoesje ze vond et helemaal niks. ik geef er geen ongelijk het was echt smerig hihih succes enne hou je fototoestel gereed.
 
Mijn zoontje zat met 10 wkn al alles uit iedereens mond te kijken en ondertussen smak geluidjes te maken. Aangezien het vroeger heel normaal was om met drie maanden al groente en fruit te geven, ben ik met 12 weken al begonnen met een paar ieniemienie hapjes gepureerde appel of peer. En lekker dat hij het vind! Heb wel eerst goed op zijn ontlasting gelet en of hij krmapen zou krijgen, maar daar was niets mee aan de hand. Hij gaf zelfs geen zuur gezicht en at het of hij het al weken kreeg.
Ik zou zeggen volg je gevoel en je merkt het heus wel al hij aan ander voedsel toe is.
 
Heb aan mijn kinderarts eens gevraagd naar dat smakken, dat is dus echte onzin! Het heeft niks te maken met het toezijn aan vast voedsel, dis is een normale reactie van het kind op speekselvorming. MIjn kinderen hadden dat smakgeluid nl al met 2 maanden, dus heb ik het nagevraagd!
 
mijn zon kreeg ook toen hij ongeveer 3 en een halve maand oud was een fruithap daar ben ik mee begonnen omdat hij een slechte drinke is en hiermee krijgt hij ook vocht binnen hij vond het direct lekker en is nu 8 mnd hij vind drinken nog steeds niets maar alles wat van de lepel komt wel
 
JOngens, er staat niet voor niets op vanaf 4 mnd!!!! En zelfs dat is al vroeg! De darmen kunnen het echt nog niet aan hoor, pas daar een beetje mee op, je werkt er allergieen mee in de hand. Waarom kunnen jullie nou niet die ene maand langer wachten?
 
Terug
Bovenaan