potjes

Mijn zoontje is nogal groot en omdat hij niet meer genoeg had aan zijn flessen, mochten wij iom onze huisarts en het CB met 13 weken al starten met fruit- en groentehapjes. OVerigens, die 4 maanden is iets van de laatste jaren en heeft vooral te maken met de toegenomen allergiekans bij kinderen (volgens onze arts dan). WIj hebben het wel iom de instanties gedaan, want je kan natuurlijk niet zomaar wat doen. Maar als je teveel flesvoeding geeft is dat ook ongezond en mijn zoontje kreeg al het maximum van 1 liter, vandaar dat wij dus nu ook al mochten beginnen. By the way, vroeger kregen kids al met 6 weken het eerste fruit en de eerste groenten. En toen ging dat ook goed ! Maar als er allergiën in de familie zitten kun je beter wachten, zo luidde het advies bij ons.
 
Ik denk dat het verstandig is om nog even te wachten met vaste voeding tot zeker 6 maanden wat een vorige schrijfster ook al zegt. De darmpjes van je kind zijn nog niet goed ontwikkeld en risicos al voedings allergieen en intoleranties staan dat al gauw op de loer. Vooral het laatst genoemde de intoleranties komen door niet goed werkende darmen. En tegen woordig is ons voedsel veel meer vol van allerlei behandelingen met het een en ander wat voor onse kinderen niet goed is. Dus kan je beter goed ontwikkelde darmen hebben om beter weerstand te kunnen bieden aan allerlei toevoegingen en mogelijken giften.Ik hoop dat ik je niet bang maak met dit advies, maar het is meer om je na te laten denken dat die 6 maanden wachten is niet voor niets,hoe leuk het ook is echt gaan eten met je kindje. Ik hoop dat je voor je kindje een goede keus kunt maken Sucses
 
Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten maar ik denk dat wij onzelf aanpraten van 'mijn kind is er aan toe'. Tuurlijk kan het zijn dat je een hongerige baby hebt die je bij moet voeden maar anders zou ik langszaam aan gaan wennen met 5/5.5 maand. Onze zoon is nu bijna 23 weken en we geven hem nu sinds een week 2-3 keer in de week een paar hapjes fruit om hem van een lepeltje te leren eten. Verder gewoon melk. Succes verder met jullie keuzes
 
iedereen moet het in principe zelf weten, maar ikzelf zou 3 maanden te vroeg vinden. Wij zijn begonnen met 4 1/2 maand, dat was te vroeg want hij had er geen zin in, 2 weken later (dus 5 maanden) wel. Trouwens wij hebben eerst groente gegeven omdat dat geen allergische reacties geeft, en fruit juist wel. Dus ik zou je adviseren om eerst groenten te geven! En misschien te wachten tot 4 maanden.

Dat ze je eten uit de mond kijken heeft echt niks mee te maken, dat deed mijn zoontje al met 1 maand, smakken ook trouwens.
 
Inderdaad, eerst met groenten beginnen. ALs ze eenmaal fruit (zoet) gewend zijn wordt het veel moeilijker ze aan de groeten te laten wennen. Wij zijn begonnen met worteltjes.
 
er wordt van alle kanten geadviseerd tot 6 maanden te wachten dit ivm de rijping van de darmen. je kindje weet echt niet wat hij mist, hij heeft het nl nog nooit gehad. ik zou zeker niet met drie maanden gaan beginnen je doet het dan meer voor jezelf als voor de kleine. gr
 
Hallo,
Met wat de laatste anoniem zegt ben ik het totaal niet! mee eens. Ik ben begonnen met 15 weken met fruit. Onze zoon had verschrikkelijk veel darmproblemen. Eenmaal begonnen met fruit was het gelijk over. Als ik dit geweten had.... Ik heb het dus niet voor mezelf gedaan, maar voor mijn zoon. Ik had gelijk een rustige baby. Je kind pijn (v/d darmen) laten lijden, dat is een goed idee.
 
Terug
Bovenaan