Potjesmama!!!

Hallo mama's!!!!
Ik heb even een dag of 4 niet op het forum gekeken en kom maar niet bijgelezen, super hoor!
Maar goed wat ik me even nog afvraag voordat ik ga stoppen.
Ben ik de enige potjes mama?
Ik lees in verschillende topics dat veel van jullie alles vers maken, ik vind dat een heel gedoe en ben dus van de potjes.
Linde vindt het allemaal best lekker, misschien dat ik als ze wat ouder is meer vers maak maar voorlopig is het enige verse een fijngemaakt banaantje en dat vindt ze niet eens echt lekker!!!
Ik vind het super dat veel van jullie van de verse hap zijn maar ben dus wel nieuwsgierig of er maar makkelijke mama's zijn.
Ik ben benieuwd??????

groetjes Danielle.

nee hoor Danielle, je bent niet de enige. Ik heb het 3 keer geprobeerd en drie keer moest ze kokhalzen. Complimentje voor mijn kookkunst dus haha. Maargoed, om 17.00u is ze toe aan haar maaltijd, en dan gaan wij natuurlijk nog niet eten, dus die potjes....geweldig dat ze er zijn. Ik hoop natuurlijk wel dat ze binnenkort wel mee gaat eten. En, inderdaad, petje af voor de ijverige mama's hoor. Voor ons komt de tijd vast nog wel.

groetjes, Lonneke

hoi,

ik maak voor m'n dochter wel vers fruit want dat is het enige dat ze lekker vind! En dan ook alleen peer vermengd met banaan. De rest is niet zo'n succes.
Haar warm eten krijgt ze wel uit een potje lekker makkelijk.

Groetjes Mama Michelle

Nee hoor, ik ben ook (nog) een potjes-mama. Ik heb het vers koken even geprobeerd, maar Siebe vond het gewoon niet lekker. Niks mis mee hoor. Ik geef alleen altijd het advies als een kindje b.v. de groenten slecht blijft eten, om eens te proberen vers te koken, omdat sommige kindjes gewoonweg gruwelen van potjes. En geef nu toe, sommige smaken zijn echt verschrikkelijk.

Ik heb nog een leuk verhaaltje over het groentehapje van Siebe van vanmiddag. Ik had een potje meegenomen naar mijn ouders voor 8 maanden (hij wordt over 10 dagen 8 maanden) en die potjes zijn een stuk grover van structuur. Wat denk je, hij zat te kokhalzen bij het leven en vond het echt helemaal niks. Ik zei al tegen hem dat het tussen zijn oren zat, omdat hij zijn fruithap altijd wel met "brokjes" eet. Ik doe altijd een half potje fruit met wat vers fruit en (soms) een halve Liga mengen en dat eet hij met smaak op. Maar nee hoor, hij hoefde de groentehap echt niet. Dus ik heb er op een gegeven moment appelmoes doorheen gedaan en wat denk je, in een mum van tijd had hij zijn groentehap op!!! HOEZO ZIT HET DAN TUSSEN DE OREN!!!

Tja, als ik hem voor de gek moet houden, doe ik dat met liefde en plezier hoor, zolang hij maar met smaakt eet, hahahaha!

Groetjes Fonske.

Hallo,

Ik ben een half-om-half mama..

Dat wil zeggen dat ik meestal vers fruit geef (Ook pas sinds 1 maand ), maar wel potjes groenten. Puur uit gemak hoor... Dit omdat ik vaak met mijn wisselende diensten zit en we niet op gezette tijden eten.

Straks is het wel de bedoeling dat hij gewoon met de pot mee gaat eten natuurlijk, maar vooralsnog is het zo wel zo gemakkelijk!

Hoe dan ook worden kindjes er ook groot mee..

Esmé mv Kay

Hier nog een potjesmama hoor, daar ben ik bij de oudste ook mee begonnen en toen hij wat meer mocht hebben ging hij langzaam aan met de pot mee-eten.
Fruit maak ik wel regelmatig zlef klaar maar heb altijd wel een paar potjes op voorraad.

Gr sandra

Hier nog eentje hoor!
Ik heb wel geprobeerd om hem zelf gekookt eten te geven,
maar volgens mij is hij (nog) niet erg onder de indruk van
mijn kookkunsten.... Fruit maak ik inderdaad af en toe wel
zelf, maar ook dat komt regelmatig uit een potje.... Ik wil
eigenlijk wel zelf gaan koken, want ik vind sommige
combinaties ook zo gek. DIe zal hij later van mij ook niet
krijgen, dus iets simpeler zou net zo goed zijn....
Van de week probeer ik het wel weer eens..... Zou toch
ook wel goed voor mijn ego zijn als hij mijn eten ook lust!

Liefs Annet

Hoihoi,

Ik ga ook straks beginnen met potjes niet omdat ik niet wil koken voor Lars maar ik ben bang dat het niet fijn genoeg wordt en dat hij er in stikt ofzow hehehehe

Groetjes,

Bianca

Terug
Bovenaan