potjesvoeding...keuringsdienst van waarde

Ik heb het zelf gemist, mijn moeder had het gezien, iemand van jullie misschien ook?

Het schijnt dat fabrikanten in bijna alle potjes appel doen om het maar lekker zoet te laten smaken, en over de hoeveelheid appel in de pot zijn ze niet eerlijk.

Zo zou er in olvarit (?) "banaan-aardbei", maar liefst 60% appel zitten, terwijl appel pas als 3e ingredient genoemd wordt (het zou als 1e ingredient genoemd moeten worden omdat het voornamelijk appel is). Overal appel in gooien is natuurlijk niet goed voor  de smaakontwikkeling, en ook niet voor de tandjes.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er in dat programma nog meer naar voren is gekomen over baby voeding. Heeft iemand hier het gezien?

oh dat heb ik niet gezien. ben blij dat ik in principe altijd alles vers maak (behalve als we bijv een hele dag weggaan).
ben ook wel benieuwd wat er nog meer naar voren is gekomen.....

liefs marijke

Hoi

Ik heb een klein stukje gezien en dat ging over de suiker die bijvoorbeeld in danoontje start zit en andere kant en klare babyvoedsel (zoals pyamapapje) maar ook in glazen potten doperwten enz..... Fabrikant zei ' is niet de bedoeling dat de mensen elke dag dat gaan geven en een keertje suiker is niet erg want ze komen toch wel snel met suiker in aanraken " (niet geciteerd, maar zoiets)....

verder heb ik niet gezien, ik zat een goede film aan het kijken en dit was net tijdens de reclame...

grt suuz mv joshua 8-2-07

ps is hij niet te vinden op "uitzending gemist?"

oh ja, goed idee. ik zal eens checken.

Wij geven meestal ook zelfgemaakt eten, maar soms toch een potje (met name bij de gastouders). En dan wil ik toch weten   hoe dat nou zit met die potjes....

Ik heb het wel gezien en ben inderdaad geschrokken van de hoeveelheden suiker.
Ze hadden in de uitzending gebeld naar Olvarit om te vragen waarom ze er zoveel appelsap in doen het antwoord was dat het dan een betere struktuur kreeg.
Ze lieten verder van heel veel producten zien hoeveel klontjes suiker ergens in zat, hoeveel dat precies was weet ik niet meer van alles maar het was erg veel! Het ging niet alleen om babyproducten maar ook over tomatensoep van knorr, die in poedervorm, hier zat echt  abnormaal veel in.

Groetjes nancy

Hoi,

Heb je al wat gevonden op uitzending gemist, was zelf heel even aan het zoeken, maar weet niet in welk programma het was, zoekt even wat makkelijker.

Groetjes mama van Yana en Meike

Het viel mij op dat aan ieder fruithapje appelsap is toegevoegd. Is dat bij Zonnatura dan niet zo?
Het gaat wel  om natuurlijke fruitsuikers, niet om geraffineerde suikers.

Wat ik trouwens raar vind is dat aan de eerste hapjes bijna altijd rijstebloem is toegevoegd. Dat stopt ook, we geven expres geen rijstebloem door de fles omdat Suze al prima slaapt en ze geen verstopping kan gebruiken.
Ik geef nu Olvarit Frutapura, dat lijkt nog het meeste op zelf gepureerde hapjes vind ik. En ik wil zelf gaan pureren, maar eerst nog een staafmixer kopen, haha.

Terug
Bovenaan