ppffffff schoonfamilie.......

jeetje mina zeg

wat moet ik hier nou weer mee?

ik ben druk bezig een cateringsbedrijfje op te zetten vanuit huis en nu heeft mijn schoonzusje gevraagt om voor 14 personen voor de catering te zorgen

ze wilt graag voor 14 personen koude schotel incl allerhande hapjes e.d
ze heeft voor 250 euro uitgekozen ( volgens de prijslijst dan dit hoeft ze echter niet te betalen ik vind de helft ook goed dan heb ik iig alle productkosten eruit en mss een paar euro over voor al t werk )
ze wilt echter niet meer betalen dan 50 euro
daarvoor kan je nieteens voor 14 man een fatsoendelijke koudeschotel opmaken, laat staan andere hapjes erbij

ook wil ze graag dat ik een taart voor haar maak, heb gezegd dat ze die van mij krijgt dan , niet wetende dat ze zo absurt weinig wilt betalen voor al t eten

ik vraag me af wat ik hiermee moet
heb een boodschappenlijst gemaakt en uitgerekend wat ik moet betalen en dat is veel meer dan 50 euro

ik ben bezig met t bedrijfje om zelf uit de financiele problemen te komen ( waar hun dus vanaf weten dat we momenteel amper rondkomen en soms een week moeten doen met 1 of 2 euro ) maar nu moet ik dus zelf geld gaan toeleggen voor haar wat ik dus echt niet van plan ben

maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken

wat zouden jullie doen?

ik ben btw voor de taart en t buffet zkr 3 volle dagen bezig in de keuken

Hoi Maurilla,

Ik zou hoe moeilijk ook haar de keus laten, of betalen (datgene wat jij ervoor wil hebben) en anders niet. Je bent al heel schappelijk dat je haar de helft laten betalen.
Als je zelf al amper rond komt, dan snapt zij toch ook dat ze dit niet kan maken. Rare mensen lopen er toch op de aardbol...zucht...ik heb ook zo'n leuke schoonfamilie...bleh!

Sterkte meis, denk maar aan je gezinnetje!!!

Liefs Lientje

Hoi Maurilla,

echt niet aan beginnen!! Je kan haar ook laten zien wat je alleen al kwijt ben aan boodschappen en dat je dan ook 3 dagen werk heb. Ik vind dat je er sowieso wat aan over moet houden, ook omdat je de taart voor niks wil doen.
Als je het nu een keer doet, rekent ze er misschien later nog een keer op.
Dus gewoon laten betalen, is mijn idee.

En als je eigen portomonee zo goed als leeg is, gaat het gewoon niet lukken, toch?

Succes ermee enne... laat even weten hoe je het opgelost heb?!

Jannetje

ik zou haar de kosten van de boodschappen zo ie zo laten betalen en de jou kosten van wat je bezig bent voor de helft.
Zeker alszij van jou problemen weten kom op zeg voor niets gaat de zon op en anders gewoon niet doen.

Je zou als tweede kunnen voorstellen dat zij zelf de boodscahppen doet en dat jij alles maakt voor bijvoorbeeld 75 euro dan heb je een uurloon van 3 euro dat lijkt mij niet te veel.

Ik zou haar ook de heel berekening laten zien zodat ze ziet wat je bedoelt

Succes

Nou, het is toch graag of helemaal niet!
Snap niet waar ze het lef vandaan haalt zeg, het is toch haar feestje en dan laat ze jou voor het eten betalen???
Ik zou gespecificeerd op papier zetten wat het allemaal kost en haar dat laten zien en dan haar laten beslissen of ze het wel of niet wil.
Wel een lastige situatie, van 'zaken' doen met familie, komen vaak problemen....
Suces ermee en laat je niet op je kop zitten!!!!

Groetjes Tamara

O, moeilijk hoor familie. Toch maar gewoon zeggen dat dat niet kan. Echt doen hoor. Je geeft haar 50% korting, dat is toch heel netjes. Het kost je drie dagen werk en je maakt er ook nog een taart bij. Dus duidelijk en zakelijk zijn.
Succes!

Ik zou idd heel duidelijk zijn dat het al 250 euro is volgens de prijslijst dat je haar een offerte wil geven voor 125 euro met taart.
Graag of helemaal niet.
Succes ermee en laat absoluut het kaas niet van je brood eten, want jouw lasten gaan ook gewoon door!

Als het nou achteraf niet te eten was geweest en al haar visite deze mening deelde ok, maar dat kan ze niet zeggen en haha volgens de topics wat eten wij vandaag kan je best aardige dingen uit je mouw toveren (hihi heb het niet geproeft ok)

Echt veel succes ermee!!

Liefs Marina

Boodschappenlijst maken en laten zien hoe duur de boodschappen zijn! Als ze weet van jullie financiële problemen, dan kan je hier ook open over zijn.
Zeg dat dit de kosten zijn en jij dat niet op kan hoesten. Geef haar een keuze.
Of jouw korting van 125 euro, of zelf boodschappen halen en een bedrag van 50 euro voor jouw moeite of helemaal niets.
Echt geen catering bewdrijf die het voor zo weinig doet.
Open en eerlijk hierin zijn, dat voorkomt boze gezichten. Waarschijnlijk staat ze hier helemaal niet bij stil.

Sterkte

Terug
Bovenaan