praat ik me een streepje aan?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Vandaag is dus mijn NOD, dus ik heb ook net getest.
Maar nu weet ik het niet meer. Toen ik de test had gedaan dacht ik dat ik
niet zwanger was, maar na een paar minuten toen ik goed keek dacht ik, zie ik daar
nou een streepje?
Ik heb mijn man geroepen maar die zag niks. Maar ik wist toch zeker dat er heeeeel vaag een streepje staat. Dus mijn mannetje weer kijken. En na een paar keer kijken zei
hij nou als je hem in het licht houd in de juiste richting zou je heeel mischien wel iets kunnen zien. Maar hij gelooft er niks van dat ik in verwachting ben.
Hij zei dat ik maar een paar dagen moet wachten om te kijken of ik ongi word.
Maar dat wachten duurt zo lang!
Hebben jullie dat ook gehad dat je man niet gelooft dat je zwanger bent?
Soms voel ik me wel zwanger en de andere keer weer niet.

Veel liefs Cares

P.s. Het zijn de zwangerschaptesten van MatCare, daar hoor ik toch al geen goede berichten over.

Dit heb ik dus gevonden over de MatCare test, zou je zeggen dat je toch een duidelijk streepje moet zien staan.

Gevoeligheid van de testen
Zwangerschapstesten hebben een bepaalde gevoeligheid, welke ligt op extra gevoelig: 25ml/U hCG (Mat Care, Clearview) of standaard: 50mU/l hCG (Predictor, Clear Blue).
Het voordeel van een extra gevoelige test, is dat deze al heel vroeg kan worden uitgevoerd: al enkele dagen voor de gemiste menstruatie kan de zwangerschap worden aangetoond. Vooral als je al even bezig bent, wil je het zo snel mogelijk weten.
Het voordeel van een minder gevoelige test, is dat je op het moment dat deze test positief geeft, al een paar dagen verder bent (meestal 1 of 2 dagen overtijd) en de meest kwetsbare periode voorbij is. De kans dat de zwangerschap doorzet is dan wat groter.
De hoeveelheid hCG verdubbelt elke 1,5 á 2 dagen. Op de 1e dag van de gemiste menstruatie (2 weken na conceptie) is dit gestegen tot boven 100 mU/l. De piek ligt bij 10 - 12 weken tussen 30.000 en 200.000 mU/l.

Hoi cares,

hier cherry, ik was al erg benieuwd, er hebben een boel mensen nod vandaag volgens mij.
Als ik jou was ging ik gewoon bij de drogist een test halen en (als je je kunt bedwingen)
morgen testen.
Ik ken dat gedoe met testen helemaal niet, bij beide zw.sch. in ronde twee 1 dag overtijd en toen een positieve test, klaar.
Maar morgen heb ik ook nod en ik vind het natuurlijk ook erg spannend.
ik heb ook testen besteld, maar nog niet in huis.
maar ik hoop echt dat je het goed gezien hebt en lekker zwanger bent!

groetjes

He, kerstin,

Ook spannend voor je zeg. Ik hoop dat je pos. tets.

Ik wil ook wel een test halen voor morgen, maar die testen in de winkel daar staat op dat ze minder gevoelig zijn, dus ik denk dat ik dan helemaal geen streepje krijg.
Maar misschien ga ik die test toch wel halen en test ik over twee dagen of zo.

veel liefs Cares

Ha Cares,
Ik heb ook getest met de zwangerschapstesten van matcare. Eén op de dag van mijn nod en daar zag ik geen streepje op verschijnen. Maar ja, drie dagen later was ik nog niet ongesteld. En ik kreeg wat krampjes dat leken op ongi krampjes. Ik dacht; ik doe nog een test. Deze matcare test heb 's avonds gedaan en er verscheen een streep die ik én mijn man duidelijk konden zien.
Misschien nog één of twee dagen geduld en dan zie jij die tweede streep echt wel duidelijk hoor!!

Liefs, Line

Ik heb met diezelfde test ruim voor de verwachte menstruatiedatum al  positief getest, dus volgens mijn ervaring zijn ze prima! Op zondag getest, terwijl ik vrijdag pas  ongesteld moest worden. Een heel vaag streepje, dat 3 dagen later aanmerkelijk duidelijker was. Die woensdag heb ik mezelf dan ook officieel zwanger verklaard en man geinformeerd. Inmiddels 24 weken zwanger. Wat je niet moet vergeten is dat ongeveer de helft van alle zwangerschappen nog voor de  dag dat de menstruatie moet beginnen, afbreekt. Dus veel vrouwen weten het dan nog niet eens. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar test over een aantal dagen nog eens. Succes.

Hoi cares,
Ik kan me voorstellen dat je duidelijkheid wilt, maar ik zou over een paar daagjes weer testen. Veel suc6! Liefs Lientje

Spannend!!!!!
Heb het zelf ook al 2x beleeft, heel vaag stipje (predictor), moest er mee naar buiten om duidelijk wat te zien.
Maar het resultaat zit hier nu in de keuken, 2 gezonde kids!

Succes!! En hoop dat 't echt raak is!

Terug
Bovenaan