<p>Hi allemaal, </p><p>Sorry misschien ben ik wel een zeur.... <br />Onze dochter van 18 maanden kent zo'n 250 woorden en plaatst ze ook in de goede context. Ze onthoud ook alles heel goed en weet relaties te leggen. <br />Verder speelt ze graag met iedereen (jong en oud), is ze vrolijk, nieuwsgierig enzovoort. We zijn ook super trots en geweldig hoe ze zichzelf al kan uitdrukken. Krijgt ze het bonnetje bij de kassa dan is het: dankje! Bij de hond zegt ze hondje aaien. Papa gaat melk maken. Kindje, handje vasthouden. Mama, kopje thee. Allemaal leuke dingen! Heerlijk!</p><p>Ik lees nu vanal ook over hoogbegaafdheid in de toekomst. Nu spreek je nog van ontwikkelingsvoorsprong, maar later blijkt dan toch hoogbegaafdheid. Andere zaken zoals puzzels heel goed kunnen maken, boekjes al kunnen lezen, heel gefocust op bepaalde zaken zijn (heelal, dino's) enzovoort herken ik dan weer totaal niet. </p><p>Heeft iemand ervaringen? Begaafd zijn is fijn, maar hoogbegaafd hoeft echt niet <br />Bedankt alvast!</p><p> </p>