praatjesmaker

Whahahaa, wat komisch! Isis begint steeds meer te praten (eindelijk!) en zegt nu nog "pap" tegen poep én plas (hihi), maar haar geslachtsdeel benoemt ze nog niet. Waarschijnlijk omdat wij dat ook niet doen, ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik het zal gaan noemen! Ik vond eigenlijk "plasser" wel okee, het is bij een meisje immers ook het deel waar je mee plast, maar mijn vriend vind het alleen iets voor een jongen. Maar wat dan weel, dat weet 'ie ook niet! Mannen...

Mama's van de meiden; hoe noemen jullie het geslachsdeel van je dochter?

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Volgens mij noemden mijn ouders de vagina ook plasser. Tja, je plast er toch mee?!!

Heb ook wel eens gehoord van een "voorkont", maar dat vind ik zo'n stom woord...
En een vriendin van me heeft een aziatische achtergrond en noemt het op z'n maleisch...Zoezoe (weet niet of je het zo schrijft), vind ik wel een mooie benaming.

En   hier gaan we gewoon voor "piemel".

Groetjes,
Ellen mv Julian

hahaha wat n leuk onderwerp! Voor ons dochtertje noemen we t n pipi (gebruikte mn moeder ook voor mij en mn zus, misschien door dr indonesische achtergrond) en voor ons zoontje is t plassertje. Vind ie geweldig trouwens, ook als ie daar gewassen word! Maar Zoë weet wel dat ze later ook net zulke grote borstjes als mama wil hebben.
wij moesten laatst ook zo lachen... mn man ging ff schoon ondergoed aandoen en Nëo kwam de kamer in (zijn niet zo preuts aangelegt en vind dat je open moet kunnen zijn) en ziet dus mn man in zn blote gat zegt ie ineens : Grote plassertje! we kwamen niet meer bij.
Heel veel succes met t vinden van t woord dat bij jullie past, mn man begon in t begin met t woord sneetje... ja wat sneetje? brood iemand? Die heb ik dus meteen de grond in gebonjourd. Vagina vond ik nogal voor volwassenen en niet passend bij n klein meisje.
Succes!

Reimara, mv Zoë & Nëo

Ik haak ook even in op een naam voor het geslachtsdeel voor een meisje;
(gek eigenlijk dat voor een jongen 'piemel(tje) heel normaal is en er voor meisjes eigenlijk geen 'tegenhanger'bestaat)

Anyway, wij hebben gekozen voor: spleetje.
Weet niet waarom, kwam er gewoon een keer uit en nu zegt ze zelf 'pleetje'.
Vind t wel een net woord en zegt hoe t eruit ziet. Ik vind plassertje ook wel geslaagd overigens.

Nou succes mama's van de meiden!
Liefs, Marcia mv Puck

Leuk dat Nick er zo over praat. Dean praat vooral Chinees. Wij noemen z'n geslacht in ieder geval gewoon piemeltje. Klinkt geloof ik heel normaal. Straks moeten we ook iets gaan  verzinnen voor onze dochter. Plasser klinkt tot nu toe best goed, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan