Hoi CC,
Wat komt er een hoop op je af he? Allemaal dingen waaraan je pas denkt als je niet meer terug kunt. Ging er ook zo in destijds en dacht pas toen ik eenmaal zwanger was, oh en nu ?
Ik werk ook nog, 20 uur per week, in de zorg. Dus met onregelmatige diensten, zowel overdag, 's avonds als 's nachts en eens in de maand het weekend.
Ben daardoor relatief veel overdag thuis bij de jongens. Na de geboorte van de oudste ben ik vanaf zijn 1 gestopt met werken. Dacht dat ik wel een thuisblijfmoeder wilde worden, maar al na 3 maanden was ik om. Werd gek bij de gedachte dat ik mijn dagen moest vullen met babypraat en koffiedrinken. ( wie dat wel kan en wil prima hoor alleen niks voor mij) Ben toen wel 20 uur gaan werken, daarvoor had ik een eigen praktijk en werkte ik 40-60 uur per week.
Vind mijn werk ook wel een stuk ontspanning en ben dan even niet mama, maar gewoon Sandra.
Qua duowagen, ik heb enkel ervaring met achter elkaar. Ging goed, maar vond hem wel zwaar duwen. Ging met boodschappen doen vaak met de maxicosi in de boodschappenkar, de middelste in het zitje en de oudste gewoon lopen en dan een mandje op de plek van het bierkratje.
Deed de grote boodschappen overigens altijd zonder kinderen. Heerlijk dat de supermarkt tot 22 uur open is.
Verder wordt je inderdaad makkelijker. Niet elke dag in bad, grote voorraad pastasaus in de diepvries, hydrofiele luiers hoeven helemaal niet gestreken te worden, evenmin als handdoeken, beddengoed, hemden, etc..... Deed ik bij de eerste allemaal wel.
heb me ook wel eens gerealiseerd dat ik bij de derde eindelijk tijd maakte om overdag met een kop koffie de krant door te nemen. (Jongens om 9.30 met fruit naar de teletubbies kijkend)
Wat ik wel moeilijk vond en vind is het wegbrengen, oa naar school, van de oudste terwijl de jongste slaapt. Moet met de auto 15 min rijden. Daarom blijft hij 2 keer per week over en mijn man komt eens per week lunchen.
Verder zitten ze 2 dagen per week op het KDV, vaak werk ik op die dagen, maar eens in de 2-3 weken ben ik geheel of gedeeltelijk vrij. Zalig! Voelde me daar in het begin schuldig over maar dat was snel over. Zij gaan ook dan met plezier en ik kan op mijn gemak eens wat nuttige klussen doen die noe eenmaal handiger zijn zonder hulptroepen.
Heb je nog meer vragen stel gerust!!!
Groeten sandra
ps Even uit belangstelling ben je altijd goed zwanger geweest? Vond dat wel anders bij de 3e dan bij de 2e.( meer tillen etc...)