<p>Dag moeders,</p><p> </p><p>Mijn dreumes is nu bijna 20 maanden. Hij begrijpt heel veel (praktisch alles) van wat regelmatig wordt gezegd, zoals trek je jas maar aan, waar zijn papa's schoenen, trek je eigen schoenen maar aan, we gaan eten etc. etc. Hij reageert ook altijd adequaat op wat er wordt gevraagd (tenzij hij niet luistert, maar dat is iets anders dan niet horen).</p><p>Hij kan daarentegen nog weinig woorden echt zeggen. Wel maakt hij hele brabbelende zinnen, met dezelfde intonatie als wij (echt heel schattig). Maar ik kan er weinig woorden of zinnen uithalen. Veel is "deze" en "die" en daarnaast kent hij enkele woordjes, op 1 hand te tellen. <br />Hij begint ons nu aan de hand mee te nemen om iets laten zien, en lijkt er soms echt last van te hebben dat hij zich nog niet kan uiten. Raakt dan gefrusteerd en verliest het geduld. </p><p>Moet ik mij hier zorgen over maken, of is dit heel normaal?</p><p>Benieuwd naar ervaringen van andere moeders; misschien zit hier wel een logopedist of andere professional? </p>