praten

mijn zoontje van 2 jaar praat nog niet.met veel moeite zegt hij papapapapapa en ja ( nie en die gaat wel heel goed) het lijkt of hij het niet durft te zeggen. we moedigen hem heel erg aan en zeggen altijd goed zo als hij een poging doet. Hij hoort wel goed, hoe kunnen wij hem helpen?
 
hoi corrie

ik heb ook een zoon van 2 en ook hij praat niet heel erg goed het zijn allemaal losse woordjes en ook de uitspraken zijn niet goed blijf hem gewoon aanmoedigen en als hij wat probeerd te zeggen zeg het (zoals bus mijn zoon zegt dies en dan zeg ik gewoon ja heh schat daar is de bus) probeer het op die mannier maar zeg niet van neeeeeeeee dat is een bus blijf hem vooral de hemel in prijzen komt vanzelf wel goed voor al niet pushen

groetjes Jenny
 
Komt vanzelf. Mijn dochter praatte met 2 jaar heel slecht en met 2 1/2 praatte ze de oren van ons hoofd. Maak je niet ongerust, ineens gaat het vanzelf.
Ben je echt bang dat er iets mis is, dan zou ik even een afspraak op het consultatiebureau maken, maar vaak maken die er een groter probleem van dan het is.

Succes!
 
Hoi Corrie,
Mijn dochter nu 3 praat pas sinds een half jaar echt goed. Daarvoor waren het alleen maaar woordjes en die woorden die ze zei, zei ze niet erg goed. op het cb zeiden ze dat het goed was voor haar leeftijd. Nu praat ze duidelijk en goed. heel vreemd eigenlijk zo van de ene op de andere dag.
Mijn zoontje daar in tegen praat nu bijna 2 al volop. Ik zag dat het bij mijn vriendin net andersom was. Haar dochter praatte erg vroeg, maar haar zoontje, ook bijna 2, praat ook niet. Het komt vanzelf wel goed.
 
Niet te veel aandacht aan geven dat hij niet praat. Wel kun je het stimuleren door boekjes te lezen.
Het kan maar zo zijn dat hij ineens praat. Hij slaat alle woorden op, en dan ineens praat hij.

Je ziet meestal bij kinderen dat het ene kind snel praat en fysiek niet zo snel is. En bij een ander gaat het kruipen, lopen etc. snel en het praten langzaam.
 
Het hoeft natuurlijk idd. niks te zijn en het kan dat je kindje gewoon wat later praat maar je zou ook zijn oortjes na kunnen laten kijken. Er zijn veel kinderen met vocht achter hun trommelvliezen waardoor ze minder goed horen en dan is het ook moeilijker om te leren praten. Een bezoekje aan de dokter is zo gepleegd en kan geen kwaad.

groetjes Marianne
 
Dank jullie wel voor de reacties, binnenkort gaan we met hem naar een audiologisch centrum. Het gaat inmiddels erg goed. Als we het vragen zegt hij papa, mama, opa en ja. Eerst zei hij dat heel zachtjes en nu durft hij het ook hardop. We oefenen vooral als we 's avonds eten en dan klappen we heel hard voor hem als hij een woordje zegt. Vind hij erg leuk.
 
Terug
Bovenaan