praten

mijn dochter nu bijna 4 praatte ook niet. We zijn ook naar audiologisch centrum geweest en haar gehoor was goed.Toen ze 2,5 jaaar was ging ze een jaar lang naar een medisch peuterspeelzaal in utrecht,3 dagen in de week.Was best moeilijk haar wegbrengen en ophalen.Sinds afgelopen zomer is ze begonnen met de basischool.Ook een bijzondere basisonderwijs speciaal voor kinderen met taal en spraak achterstand.Ze heedt heel veel geleerd en praat goed, nog niet zo als het hoort maar een hele vooruitgang.Ik wil je niet zorgen laten maken ,maar ik zou het hier inderdaad niet bij laten en neem iedere hulp aan
'succes

ik lees elke keer dat zijn gehoor ook slecht kan wezen natuurlijk kan datzo wezen maar mijn zoontje heeft een vermindert gehoor en hij is 20 maand en zegt echt al heel veel elke dag leert hij weer bij dus dat hoeft geen belemmering te wezen het komt wel we hebben allemaal leren praten succes ermee

Hallo Corrie,
Wij zijn met onze 2-jarige zoon ook naar een Audiologisch centrum geweest, de logopedist raadde ons aan een boek te kopen: Praten doe je met z'n 2-en, geschreven door Ayala Manolson. Het is een heel leesbaar boek met tips. Ik kan het je aanraden. We gaan nu ook 2-wekelijks naar een logopedist die tips geeft. En zet af en toe een cd-tje op met kinderliedjes dat stimuleert ook. Leeftijdsgenootjes stumuleren elkaar ook goed, misschien naar een peuterspeelzaal?? Of gaat je kindje naar een kinderdagverblijf. Nou ja, ik zou me even geen zorgen maken het komt vast goed! Groeten Andrea

Terug
Bovenaan