Praten

Mijn zoontje is 27 maanden en kan ontzettend goed praten. Hij kan al echt gesprekken voeren met lange zinnen. En wij (of hij) krijgen ook regelmatig complimenten omdat hij de woorden zo goed en netjes uitspreekt. Het gaat zelf zo ver dat wanneer hij iets niet goed uitspreekt en wij hem verbeteren dat hij zegt: Zei ik het niet goed, mama. Heel schattig dat dit zo snel gaat. (We drillen hem overigens niet hoor, het gaat heel spontaan) Volgens mij is het al eerder gezegd maar kinderen richten zich volgens mij op 1 ding. Bij ons is dat op praten. Groeien dat doet hij wat minder en lopen en kruipen heeft hij ook heel rustig aan gedaan.
 
onze dochter is 29 mnd en zei haar eerste woordje toen ze 10 mnd was en dat was niet papa of mama, maar de naam van onze hond of tenminste een verbastering ervan.
Wat mij ook op viel is dat ze met ruim 1 1/2 mnd op ons reageerde en als we tegen haar kletste begon zei ook geluiden terug te maken.

wel was ze heel laat met zitten(1 jr) en kruipen en lopen. Maar dat heeft ze allemaal ingehaald
Je kunt kinderen niet vergelijken met elkaar, ieder kind is weer anders en houd zn eigen tempo aan

gr Renate
 
Mijn Emma is bijna 19 maanden en is net een papagaai. Ze probeert bijna alles na te zeggen. Niet alles is goed, maar vaak wel het juiste aantal lettergrepen, grappig is dat. Ze zegt ook alle dieren en dierengeluiden goed, en ze zegt hallo tegen (en in) de telefoon, en buiten als ze naar buiten wil, en bal, eten, op, die, paardje, doei (maar dan boei) enzovoorts. Je hoort ook je eigen stopwoordjes terug, ik had niet eens in de gaten dat ik zo vaak hoppa zei totdat zij het ging doen, en ze zegt ook zo en ok en huppetee (na een-twee). Een van haar eerste woordjes na pappa en mamma en opa was hop paardje (er staan veel paarden achter bij mijn schoonouders). Het woordje oma kwam pas veel later maar ze probeerde wel al grootvader al klonk het nog niet zo goed.
Ook grappig is dat ze me nadoet als ik zuchtend op de bank ga zitten, dan doet zij dat ook zo, en hijgen op de trap, alles doet ze na. En een lol dat ze dan heeft! Het wordt echt steeds leuker zo, vinden jullie ook niet?!
groetjes, Mibo
 
Hallo allemaal!

Het wordt idd steeds leuker Mibo! Het lijkt hier ineens wel of er een woordenstorm is los gebroken. Mama  maken , papa centjes verdienen, ikke bal pakken....ect  ect.  Van bijna niets vliegen er nu hele zinnen door het huis! Het is geweldig en zeker ook voor onze zoon: het scheelt hem per dag minstens 1 boze bui hahaha!
Wel heel erg leuk om de verschillen  zo eens te zien! Bedankt voor al jullie reacties!

Liefs, Miran
 
Terug
Bovenaan