praten

Hoi
Ik heb een vraagje aan de mevrouw die logopediste is. Ik werk als gastouder, en we hebben het al meerdere keren gemerkt dat een kind (in onze ogen) wat achterloopt in bepaalde dingen. Mijn ervaring is hierbij dat ouders er soms (meestal) gewoon niets over willen horen, of excuses gaan zoeken voor hun kindje. Nu kan ik me ergens voorstellen dat je dat doet, want iedereen vind zijn/haar kindje natuurlijk "de beste" maar soms MOET je realistisch zijn. Kun je mij vertellen wat wij als gastouder kunnen met mensen die gewoon niet willen luisteren?
Even een voorbeeld. Er is een kindje van 16 maanden. Zij zegt niets, heeft vreselijk lage spierspanning en eet alleen gepureerd. Van alles waar een stukje in zit (ook als zij het echt lekker vind) gaat  ze kokhalzen, en overgeven.  Ze WIL het wel eten, maar kan gewoon niet omdat  ze het niet wegkrijgt.  Haar moeder heeft een keer geprobeert (op ons herhaaldelijk verzoek, bijna echt zeuren!) een afspraak te maken bij logopedie. Dit was niet gelukt, omdat de telefoon niet werd opgenomen, dus geeft ze het maar op want er is toch niet mis met haar meisje!
Haar  voeding: smorgens fles voeding 230cc 10.00 gepureerd fruithapje. 12.00 fles, 230cc voeding 17.00 gepureerd potje voor 6 maanden. (dus potje v 6 maanden, nog extra gepureerd!!!) en dan savonds een fles. Hallo, ze is 16 maanden!!!!
Dit lijkt me niet echt al te best, kun je hier advies over geven??
Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan