Praten

A

Anoniem

Guest
Hai,

Jesse kan wel wat woordjes zeggen, maar ik heb het idee dat hij er geen zin aan heeft.Sommige kinderen van zijn leeftijd zeggen al veel meer.
Nu maak ik me niet druk, want hij brabbeld flink en kan woordjes zeggen en via non verbale communicatie kan hij heel veel duidelijk maken.
Zijn er meer kinderen op het forum die ook nog niet zo heel veel praten??
Of is Jesse de enige?

Groetjes Linda mv Jesse 23 maanden

Hoi Lin,

Wees gerust. Vera zegt ook weinig tot niets. De woordjes die ze kan blijven beperkt tot Mama, Papa, Bal, Poep, Dicht, Uit en Op.
Vooral met het woord Uit komt ze heel ver!

Vera is inmiddels 21 en een halve maand oud.

Groetjes Karin

Hoi hoi,

Rik praat nu al hele zinnen dus dat is even wat anders, maar heb van de week gelezen zolang je kindje zich met lichamelijke communicatie duidelijk kan maken ze wel KUNNEN communiceren en dat je je dus geen zorgen hoeft te maken.
En het schijnt dan dat je straks ineens verbaasd kan zijn hoeveel ze vertellen.

Meid effe geduld denk ik!

X Saskia
mv Rik 22,5 mnd

ook anouk praat al met hele zinnen,en het is echt duidelijk wat ze bedoelt.ik verbaas me er wel eens over hoeveel ze al praat.wel heel erg leuk

gr petra

Hallo,

hier nog 1tje die dr eigen best wel zorgen maakt. Dylano is begin deze maand 2 geworden, en zegt 1 "zinnetje" en die luidt: Aai poes. En hoe hij het dan zegt, zoooo grappig!
Voorderest zegt hij wel losse woordjes. Sinds gister voor het eerst bewust "nee" gezegd.
Maar ik denk ook dat het vanzelf wel goedkomt (alhoewel ik me toch een beetje zorgen maak) Staat er een beetje krom zo hé, maar je begrijpt me vast wel ;-)
We kunnen hem ook goed begrijpen door zijn lichaamstaal, maar hebben liever dat hij wat meer gaat zeggen. Want hij kan veel zeggen, maar is daar soms echt te lui voor.

Liefs Deb.

Hey hoi,

Ik heb hier geen klagen, onze man van 18 maand babbelt er wat op los!
Maar ik kwam net op een ander gedeelte van het forum een leuke link tegen http://www.kindentaal.nl/  misschien wat voor jullie om even te kijken of het allemaal nog een beetje volgens plan gaat?
Ik weet ook niet wat de grens is voor kindjes van (bijna) 2.
Op het CB vanmorgen zei de arts dat met 18 mnd ze 3 woordjes moeten kunnen zeggen, dat vond ik niet zoveel maarja nu ben ik natuurlijk anders gewend. Kan me voorstellen dat sommige mama's met smart zitten te wachten op woordje 3!

Groetjes Sas

Hoi,

Ik heb meteen even het testje gedaan en ik kreeg geen bijzonderheden dus oke.
Goede tip van het testje.

Groetjes

Hoi,

Bas is veel te druk om te praten. En met zo'n praatgrage zus, hoeft hij ook niet zo nodig. Zij regelt het allemaal wel voor hem.
Toch merken we nu dat hij steeds meer woorden gaat gebruiken. Meestal zijn het losse woorden, maar soms maakt hij twee woorden zinnen.
Verder is Bas koning van de non-verbale communicatie. Hij begrijpt ons uitstekend en maakt goed duidelijk wat hij wil. Daarom maak ik me geen zorgen.
Zo anders eigelijk als bij zijn zus. Daar kon ik hele gesprekken mee voeren toen ze twee werd. Maar zij was motorisch veel minder ver dan Bas.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan