Praten

Hoi Meiden,

Jayden is nu een week 2 jaar en hij praat al erg goed, hij zegt eigenlijk alles en als we iets een keer niet verstaan dan herhaalt hij het net zo vaak totdat we weten wat hij zegt
Ik moet wel zeggen dat het snel is gegaan want ik denk dat hij in een maand of 3 a 4 zo goed is gaan praten...
Ik snap best dat je je zorgen aakt ookal weet je dat het goed komt...

Groetjes, Patricia & Jayden...

Lieve praat ook al een hele tijd behoorlijk goed.
Ze doet dat al vanaf een maand of 15.
Ze praat nu al zinnen van 4 tot 5 woorden, en goed verstaanbaar.
'' Poep op potje gedaan..grote meid'' zegt ze zelf!!
Ze lijkt nu steeds drukker te willen vertellen..wel weer leuk.

Laatst in de supermarkt..wilde ze iets hebben wat ze daar zag..
Ik zei; ''nee dat hebben we nu niet nodig''
Zegt ze zelf;'' nee, ander keertje''

Heerlijk dat geklets he..geniet ik zo van!
Gr Rina

Hoi,
nou Daniëlle wordt 22 juni 2 jaar maar zij zegt ook nog geen zinnen hoor. Ze brabbelt er wel op los ( en ik ga het zelfs al begrijpen, alleen anderen niet, haha)
Ze zegt wel woorden als poep, mij, papa (tegen alles en iedereen, ook tegen mij) en idd zoals ik bij iemand anders las met het woordje "uit" kom je een heel eind!

Ach ik maak me niet druk hoor, ze begrijpt alles dondersgoed dus dat praten zal ook wel komen.

Groetjes van Sonja

Eline is nu 21 maanden en zegt wel een aantal woordjes, maar maakt nog geen zinnetjes, Ze zegt wel papa (dan een hele hoop gebrabbel) en dan bal. Dus ik denk dat ze wel al een zinnetje probeert te maken. Ach, ik maak me er ook niet druk om, want ik weet van de oudste dat het in 1 keer heel hard kan gaan.

Tara is nu 2 jaar en 2,5 weken oud en ze zegt wel veel, maar niet alles is verstaanbaar.
We voeden haar 3-talig op, dus het kan zijn dat ze een beetje achterloopt qua taal (las ik ook op bovenstaande link).
Ze vertelt vaak verhalen met woorden in verschillende talen, soms verstaat haar papa haar niet, omdat ze meer in het Nederlands en mijn taal praat.

Groetjes,
Shivana

quote: shivana_2505 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 13:07:27'));

Tara is nu 2 jaar en 2,5 weken oud en ze zegt wel veel, maar niet alles is verstaanbaar.
We voeden haar 3-talig op, dus het kan zijn dat ze een beetje achterloopt qua taal (las ik ook op bovenstaande link).
Ze vertelt vaak verhalen met woorden in verschillende talen, soms verstaat haar papa haar niet, omdat ze meer in het Nederlands en mijn taal praat.

Groetjes,
Shivana

Misschien heb je het al wel eens verteld, maar welke talen zijn dat? En hoe pakken jullie dat aan? Lijkt me echt een enorme pre, als je kind al vanaf geboorte twee of meer talen kan spreken!! Haha, helaas hier geen talenknobbel, dus ik zou mijn kinderen alleen maar fouten aanleren in de talen.

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 18:59:43'));

Misschien heb je het al wel eens verteld, maar welke talen zijn dat? En hoe pakken jullie dat aan? Lijkt me echt een enorme pre, als je kind al vanaf geboorte twee of meer talen kan spreken!! Haha, helaas hier geen talenknobbel, dus ik zou mijn kinderen alleen maar fouten aanleren in de talen.

Nederlands, Chinees en Koerdisch
Hoe we het aanpakken, mhhh....
Het Nederlands van mijn moeder is niet zo goed, zij heeft ons (ik en mijn zus en broertjes) in het Chinees opgevoed, we leerden het Nederlands pas op de basisschool. En omdat mijn moeder 5 dagen per week op Tara past, leert Tara het Chinees van haar.
Ik spreek thuis Nederlands tegen Tara, maar sinds kort ook wel een beetje Chinees, omdat Tara Chinese woorden gebruikt, die ze bij mijn moeder heeft geleerd.
Mijn man spreekt Koerdisch tegen haar, maar omdat ik en mijn man in het Nederlands tegen elkaar praten, praat hij best wel vaker Nederlands dan Koerdisch tegen haar. Ze verstaat het Koerdisch wel, maar praat dus meer in het Nederlands en Chinees.

Groetjes,
Shivana

Wow, nou, ook niet de makkelijkste talen lijkt me!! Maar wel heel fijn als ze straks met familieleden die geen Nederlands kunnen, ook lekker kan praten!

Terug
Bovenaan