Praten

Ik ben een beetje benieuwd wat jullie kinderen al zo zeggen. Erikjan 13,5 maand, zegt nog niet zo veel, ja papa mama oma en opa, en au, a (=amen) en oe (meestal trekkers). Hij wordt 2-talig opgevoed, dan schijnen ze later te praten. Hij weet overigens wel veel, je kan hem van alles vragen aan te wijzen, in het Duits en Nederlands, en hij weet het. Maar ja, hoe zeg je het he!

Janine

Hey Janine,
Ik moet wel lachen om jou bericht. Je vind namelijk dat jou uk nog niet zoveel praat... Daan hier zegt niks!!!! Hij brabbelt en we willen graag horen dat ie papa en mama zegt, maar het is het nog net niet! Het is meer'babababa' en 'mmmmaaaaa' We nemen aan dat hij ons daarmee bedoelt.  Er komen echt veel geluidjes uit, maar echt nederlands is het nog niet. Maar ik heb al vaak gehoord dat Daan een beetje lui is in een boel dingen, dus het komt vast nog wel goed hier aan deze kant!

Doei, fijne dagen nog
Anita

Ik maak me geen zorgen of zo, maar ik hoor soms dat kindjes zoveel praten, en ik was gewoon benieuwd. Mijn neefje is nu 26 maanden en zegt hetzelfde als Erikjan, kijk dan zou ik me wel zorgen maken!

Janine

Hier komt er ook nog niet zoveel uit; papa, mama en soms poes.
Verder weet ze wel wat een koe doet en een kip en een hond.
De echte taalontwikkeling gaat pas goed beginnen als ze twee zijn, dus nu hoeft het helemaal nog niet. En die ontwikkeling is pas afgerond als ze 6 zijn, dus ook met 26 maanden zou ik me nog niet al teveel zorgen maken.
Sil

pff nou hier eentje die (vindt ik) best wel veel 'zegt'
ze zegt bijv
papa en mama
oma
ps=poes
ip=jip
ja
nee
heyyyy(als je binnen komt of er uit bed haalt ie het gelijk heyyyyy hihi zoo lief)
eer=beer
bah

Dit is wat ik zo even weet.Maar als ik bijv zeg wat doet de koe, hoor je ook echt boeeeen wat doet een schaap behhh.Het is wel geinig!Maar het allerbelangrijkste vindt ik altijd dat ze gezond is.Ze zeggen toch ook wel eens dat kinderen die snel praten die lopen later en die sneller lopen die praten later?Ja heb ik wel eens gehoord hoor.Maar goed het zal wel een fabel zijn....kweet het ook niet.Als ze maar gezond is!

Liefs

owja Julia is nu 1 jaarvind het helemaal niet leuk om te zeggen.....

Elsa probeert ons wel na te praten. Ze kan al papa en mama zeggen en klok, koe, kikker, beer en laatst zei haar vader prongelijk sukkel waar ze bij was en toen zei ze dat dus ook na. Gelukkig was dat eenmalig. Ze probeert wel veel dingen na te zeggen, vooral met de letter k.

quote: Duckie19 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-12-2007 14:40:52'));

Ze zeggen toch ook wel eens dat kinderen die snel praten die lopen later en die sneller lopen die praten later?Ja heb ik wel eens gehoord hoor.Maar goed het zal wel een fabel zijn....kweet het ook niet.Als ze maar gezond is!

Liefs

owja Julia is nu 1 jaarvind het helemaal niet leuk om te zeggen.....

Dat is geen fabel; een kind doet 1 gedeelte van de ontwikkeling tegelijk. Dus iid een kind wat motorisch snel is, praat misschien wat later en visa versa.
Sil

Terug
Bovenaan