Praten

Hallo dames!

Gaat alles goed met jullie minimensjes? Ik heb een vraagje. Hoe ver gevorderd zijn jullie moppies met spreken? Anouk gooit er af en toe wel wat woordjes uit zoals haphaphap, auto, auwa (heel [populair op dit moment...) en uiteraard mama, papa, opa en oma. De naam van de hond (Fredje) begint ook steeds beter te lukken maar daar houdt het ook op.

Hoe gaat dat bij jullie? Loopt Anouk niet een beetje achter?

Groetjes Tamara
 
hey..

nee hoor, ten eerste is het bij elk kind verschillend, ten tweede.. yuri zegt ook nog niet bijster veel, al moet ik zeggen dat het de afgelopen week echt met sprongen vooruit gaat. hij zegt idd de standaard woorden, papa, mama, opa, oma. zn zus noemt ie tut, de hond boei(die heet boy), en als je een twee zegt, roept hij heel hard hoppatee! maar echt duidelijk maken wat ie wil, nee zover ist nog niet..

komt vanzelf hoor!

liefs
 
Ik denk ook dat dat bij ieder kind heel anders is, achter lopen doet ze zeker niet! Maak je daar niet druk om! Het komt vanzelf hoor!
Bij ons begon het in een keer! Nu heeft ze elke dag nieuwe woordjes en begint ze ook zinnetjes te maken zoals papa douche, mama slapen, jente huilen huilen. Ook geeft ze al aan als ze een plas gedaan heeft, dan zegt ze plas..
Als ze de brievenbus hoort zegt ze post, als de telefoon gaat ohoh (waar dat op slaap weet ik niet.. haha). Pino noemt ze blauw, en koekiemonster is koekie. Verder zegt ze heel vaak auto, brood, visie (televisie), lopenlopen, lees, bal, manna (banaan), appel, drinken enz.. Echt heel leuk om te horen allemaal! Ze kan ook al aardig goed zeggen wat ze wil. maar mij valt het op dat ze echt heel veel weten, dat ze het alleen nog niet kunnen zeggen. en je zult zien, in een keer kan ze het! Komt helemaal goed!
 
mmm nee, Tirza zegt nu 5 woordjes, papa, mama, koe, ja, nee.
De oudste praatte veel eerder en beter. Moet vlg week naar het cb, en vlg mij moeten ze nu een paar woordjes kunnen zeggen. Ach er komt een tijd dat je wil dat ze hun tetter eens houden, haha
 
Thanx ladies. Haar vocabulair is inimiddels uitgebreid met het woord appel. En dat zegt ze ook als ze een banaan of peer ziet... Deus fruit zal voor haar allemaal appel zijn denk ik. Maar als je het woord banaan roept, wat ze erg lekker vindt, dan is ze erg enthousiast.

Als ze flink heeft gepoept slaat ze vaak haar hand op haar kont en roep 'bah!'! Haha!

We moeten goed opletten wat we doen en zeggen he, want de aapjes doen het gewoon lekker na. En nuist de dingen waarvan je hoopt dat ze het niet hebben gehoord of gezien...
 
Terug
Bovenaan