pre-natale depressie

Ook ik herken het verhaal heel erg...

Heb vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, en toen moesten ze een eileider verwijderen. daarna lukte het niet meer om zwnager te worden. Na een HSG bleek andere eileider helemaal dicht te zitten en zouden we voor IVF gaan. Maar de dag voor de intake bleek ik ineens spontaan zwanger te zijn. Eerst vooral ongeloof, vast weer een bbz...toen dat niet bleek, dacht ik dan zal ik wel een miskraam krijgen, en nu ben ik 34 weken en nog elke dag denk ik dat het fout zal gaan.
Maar ook andere dingen, ben een paar x mijn vriend angevlogen, puur uit frustratie. Voel me zo ellendig en niet gelukkig. Zoveel negatieve dingen schieten er door mijn hoofd. Allemaal gedachtes die ik niet eens op papier durf te zetten of hardop uit te spreken. Ben ook een borderliner, en denk dat het voor mij een hoop met elkaar te maken heeft. Ook omdat we na die bbz zo bezig zijn geweest met zwanger worden, en bepaalde dingen ( zoals automutulatie) weer erg naar boven kwamen.
Bij mij is er ook een depressie gecontstateerd, maar ik wilde geen medicijnen omdat mij door mijn psych is verteld dat er niets is waarvan genoeg testen zijn geweest om zeker te weten   dat het niet schadelijk is. En omdat ik toch al zo bang ben wil ik niets in de hand helpen.
Nog een paar weken en dan hoop ik dat het over gaat....

Hallo,

Bij mij kun je denk ik (nog?) niet van een pre natale depressie spreken, maar ik herken wel de depressieve gevoelens. Ik ben nooit meer echt vrolijk, het is erg lang geleden dat ik eens lekker gelachen heb.
Naar mijn werk gaan en het onderhouden van contacten valt me zwaar en kost me veel moeite. Ook thuis leuk en gezellig doen valt me zwaar. Overdag kan ik het nog net opbrengen om lief te zijn voor mijn dochter, maar mijn vriend moet het dan 's avonds ontgelden. Ik ben dan stil en hou me op de achtergrond, om van seks maar helemaal niet te spreken!
Met de zwangerschap van mijn dochtertje vorig jaar, heb ik al eens benoemd dat zwanger zijn nooit mijn hobby zal worden. Ook toen voelde ik me niet al te vrolijk, maar dat kwam denk ik voornamelijk omdat ik al zeer snel thuis kwam te zitten door mijn bekkeninstabiliteit en een teveel aan harde zere buiken.

Ik zeg er niks over, tegen niemand. Er was vorig jaar al niet eens begrip voor mijn bekkeninstabiliteit, laat staan dat er begrip is voor het feit dat ik nu én bekkeninstabiliteit heb én helemaal niet lekker in mijn vel zit.

in tegenstelling tot jullie neem ik nog wel de telefoon op, maar ik heb totaal geen zin om zelf contact te zoeken.

Liefs en sterkte allemaal,

Wanda

Terug
Bovenaan