Prematuur kindje en een peuter thuis

Ik zou mn peuter zeker ook even thuis houden, je baby is nog zo klein en vatbaar en op een kinderdagverblijf heerst zoveel!
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en om de haverklap zijn er snotneuzen en virussen, niet erg bevorderlijk voor een prematuur baby!

Mijn oudste was 21 Maanden toen haar zusje geboren werd. Ze ging 1 dag naar het kinderdagverblijf, verder was ze thuis. Mijn 2e kindje was geen prematuur, Maar Ik had wel een keizersnede gehad en kon dus ook niet de deur uit de eerste weken.

Dat waren lange weken in huis met 2 kinderen. Maar ik had al snel mn draai erin gevonden. Het is gewoon even omdenken en meer activiteiten in huis bedenken. En de oudste kon ook prima 10 minuutjes alleen buiten spelen als ik binnen was met de baby.

Misschien dat idd opa/oma of een vriendin 1x per week een ochtendje haar kan ophalen zodat jij even tijd alleen hebt met de baby? Dat scheelt al wat...

En tja, eerlijk gezegd vind ik het ook wel 'makkelijk' om je oudste meerdere dagen in de week weg te brengen zodra er een baby geboren is. Ik snap écht dat het fijn is om tijd met alleen de baby te hebben, die ene dag per week dat mijn oudste dochter toen naar de opvang ging vond ik ook suuuuperfijn.

Maar uiteindelijk is het ook gewoon het leven, de zorg voor 2 kindjes nu en meer aan huis gekluisterd zitten en je weg zoeken in 2 ritmes...

Hopelijk heb je familie die je een middagje of dagje per week willen helpen. En verder slaapt de baby nog veel, dus al die tijd kun je aandacht besteden aan de oudste. Lekker knutselen, verven, kleien, puzzelen, memory spelen, kleuren, stickers plakken... allemaal grote-meiden activiteiten die je dan gewoon lekker binnen kan doen!

En gezien je zelf nog niet hersteld bent, kan je man geen verlof opnemen? Zodat hij bijvoorbeeld in ieder geval elke middag vanaf 14.00/15.00 thuis is? Dan zijn de dagen voor jou niet zo lang...

Terug
Bovenaan