prematuur moeders??????????

Hoi ik ben geke en vorige week moeder geworden van Carlijn. Carlijn is geboren naar een zwangerschap van 28 weken en 3 dagen en woog bij de geboorte 1125 gram. ik kon geen forum vinden over dit onderwerp, kan iemand mijeen tip geven, ik zou het wel fijn vinden om ervaringen uit te wisselen met andere ouders die ook een kindje op neonatologie hebben liggen. of ervaring hier mee hebben.

veel liefs geke

Hoi Geke,

Ik ben Marian, en ook moeder van een prematuurtje. Onze Dries werd op 10 maart 2004 geboren met 34+3 weken zwangerschap. Natuurlijk is dat niet te vergelijken met jouw situatie nu, jouw dochtertje is nog zoveel vroeger geboren ook! Maar ik ben toendertijd wel uitgekomen bij een aantal sites over prematuurtjes waar jij misschien ook iets aan hebt.  

vroeggeboorte.nl
couveuseouders.nl
vvoc.be

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes in ieder geval met je kleine prinses. Het zal niet gemakkelijk worden, maar geloof me, je komt er wel. Als er iets is, of je wil een keertje babbelen of zo, dan laat je maar iets weten (marianbeckers@hotmail.com). Ik weet voor een stukje wat je doormaakt nu!

Groetjes,
Marian

Lieve Geke,

Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Al
had je dat soort felicitaties natuurlijk liever pas over 10 weken in
ontvangst willen nemen.

Zelf heb ik geen ervaring met prematuurtjes (mijn dochter wilde er met
42+4 eigenlijk het liefst nog steeds niet uit) maar ik heb wel een
nichtje dat met 25+3 is geboren.

Ik wil je dus gewoon een hart onder de riem steken. Mijn nichtje heeft
lang in het ziekenhuis gelegen, maar ondertussen is ze 6 en merk je aan
helemaal niks meer dat ze ooit zo vroeg was.

Ik wens jullie wondertje een heleboel sterkte met groot groeien zodat
ze met jullie mee naar huis kan, en jullie natuurlijk veel sterkte met
het onnatuurlijke gevoel dat dit ongetwijfeld met zich mee zal brengen.

Liefs,

Lynn

hoi,

Mijn dochtertje is met 37 weken geboren en woog 2505 gram.
Ik heb geluk gehad want ik moch haar mee naar huis nemen dezelfde dag.
Mijn dochtertje is nu 10 maanden en weegt 7.6 kilo en ze is helemaal bij.
Ze kruipt en staat al.
Je merkt er niets van alleen dat ze nog licht van gewicht is en dat ze altijd klein zal blijven maar qua moteriek is er niets aan de hand.

Groetjes een trotse moeder

hoi geke,

allereerst gefeliciteerd met je dochter. Een prachtige naam, heb zelf ook getwijfeld voor deze naam voor mijn dochter.

MIjn kinderen zijn met 35,4 en 36,3 geboren. Mijn oudste heeft na de geboorte nog 4 weken op de kinderafdeling gelegen, 5 dagen neonatologie en daarna wiegenkamer.

Heel veel sterkte met de komende weken want het zal toch nog even duren voordat ze naar huis mag. Als je wil mag je me toevoegen aan msn (adriaan@islekker.nl)

groetjes carreen
mama van sebastiaan 14-12-03 en caithlyn 14-09-05

Hai Geke,

Ik had al gelezen op het juni forum dat je veel te vroeg bevallen ben. Natuurlijk van harte gefeliciteerd met de kleine dame.

Ik ben 3 maart bevallen van een tweeling met 32 weken. Mijn dames liggen nog in het ziekenhuis en alles gaat redelijk naar verwachting. Ik heb het er heel erg moeilijk mee gehad zeker toen ze nog in de couveuze lagen. Ik voelde me machteloos en ik had ook geen binding met ze. Vasthouden mochten we ze elke dag maar het is toch een ander gevoel dan als ze thuis zijn. Vorige week zouden ze eerst nat huis mogen maar doordat ze hun voedingen nog niet konden drinken liggen ze weer aan de sonde en wachten we maar weer voordat we goed nieuws hierover krijgen. Ik weet nog wel heel goed dat ik de eerste weken het gevoel had dat ik van  infectie naar virussen ging en dat er altijd iets was. Gelukkig is dat nu over en moeten we enkel nog  wachten dat ze 7 voedingen leeg kunnen drinken. Ze zijn nu al bijna 7 weken in het zh en ben het nu enigszins zat aan het raken.

Jij heel veel succes gewenst en  onhoud dat je soms weer 10stappen terug moet voordat je weer vooruit kan. Zelf ben ik in gesprek met een psygologe en dat doet mij heel erg veel goeds. Misschien een idee voor jou en je partner.

Marielle  

Hey Geke,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine.
Ikzelf ben op 4 november 2005 met 34+2 bevallen van Max, 6 weken te vroeg dus. Wel een heel stuk later in de zwangerschap dan jij, maar toch ook wel flink vroeger dan gepland en verwacht!
Wat is dat schrikken he. Het ene moment loop je nog zwanger rond en ineens is daar je kleintje! Ook al weet je dat het altijd vroeger kan gebeuren, je verwacht het toch niet. Het overrompelde mij dan ook totaal, en ik kon het eigenlijk bijna niet geloven toen ik 's nachts in mijn ziekenhuisbed lag (spoedkeizersnede) en Max een verdieping lager in zijn couveuse op de neonatologie. Ze hadden me een foto van hem gegeven en daar heb ik de hele nacht naar liggen staren.
Ik hoop dat je het een beetje redt allemaal, en probeer ook maar zoveel mogelijk van je dochter te genieten! (lekker knuffelen, dat schijnt voor die hele kleintjes extra belangrijk te zijn!).
Over een tijdje komt ze thuis en voor je het weet, heb je een ritme te pakken. Nog een paar maanden later, en je zou al niet meer zeggen dat ze te vroeg geboren was! Max heeft ook echt een inhaalslag gemaakt en weegt nu al bijna 7 kilo. En dat in nog net geen half jaar tijd.
Heel veel sterkte, succes en geluk de komende tijd!
Liefs Suzan

Terug
Bovenaan