Prematuur

Hoi dames,
Mijn dochtertje is 7 weken te vroeg geboren. Ik had i.v.m. mijn zwangerschapsvergiftiging recht op uitgesteld kraamzorg. Hier was ik echt ontzettend blij mee, ondanks dat ik veel in het ziekenhuis geleerd had. 
Je leert thuis toch nog de kleine dingetjes, zoals het reinigen van flessen (op de neo kreeg ik zo een zakje van medela dat met spenen en flesjes is magnetron moest), het opmaken van het wiegje etc. Ook was het erg fijn om extra hulp in huis te hebben. Ik heb zelf op neo overnacht met de kleine en was dus niet thuis geweest. Ook leerde ik van de kraamzorg dat ik flexibel mocht zijn met de baby. De baby 30 min later voeden, omdat ze in diepe slaap lag was niet erg.  Terwijl ik op de neonatologie echt stipt moest zijn met voeden. Ik was er erg blij mee.
Kraambezoek heb ik echt even uitgesteld. Ik had mijn handen vol aan de kleine en zoeken naar structuur en ritme. Nu, 8 weken na thuiskomst, heb ik mijn eerste kraambezoek ontvangen. 
Ik was zelf er ziek en zwak na de bevalling door de zwangerschapsvergiftiging, maar ik adviseer je om echt op je gevoel af te gaan en zeker niks te overhaasten. 
Mocht je toch eerder bezoek willen ontvangen zorg er dan in ieder geval voor dat iedereen zijn handen goed wast, voordat ze de kleine aanraken.
Geniet van jullie wondertje!
Karima

Terug
Bovenaan