Prenataal kolven en borstverkleining

Ik heb in 2015 een borstverkleining gehad en de tepel is niet los gesneden. De plastisch chirurg heeft tegen mij gezegd de kans dat een persoon borstvoeding kan geven is 70% en met een borstverkleining wordt deze kans met 5% verkleind.
Ik heb bij mijn dochter 6 weken borstvoeding gegeven maar dit was niet voldoende voor haar dus heeft kunstvoeding erbij gehad. Nu in verwachting van de 2e dus ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat emt de borstvoeding.

Wat vooral belangrijk is is of de tepel helemaal los is geweest want als deze los is geweest kun je volgens mij helemaal geen borstvoeding geven maar dit zou je na moeten vragen denk ik.

Ja ik!

13 jaar geleden een borstverkleining gehad, met tepelverplaatsing en ik zou geen borstvoeding kunnen geven.

Eind mei bevallen met 40+6 en vanaf 37 weken iom de lactatiekundige gestart met antanataal kolven.

Ik kolfde soms wel 10-15 cc af op een dag en de borstvoeding kwam ook meteen heel erg goed op gang. Wel heb ik na een tijdje domperidon moeten slikken erbij, maar had toen nagenoeg volledige productie.

Ik vraag me daarvan dus ook af of dat perse door de operatie komt. Ivm Corona wilde niemand de tongriem klieven en ik had zulke enorme kloven dat aanleggen eigenlijk nauwelijks ging. Voeden op verzoek werd heel lastig en ik heb het idee dat het daardoor ook wat achter is gebleven uiteindelijk.

Verder weinig last gehad van de operatie en tot bijna 8 maanden gevoed!

Terug
Bovenaan