prenataal testen

Anoniem misschien had ze niet eens de mogelijkheden om jonger zwanger te worden.. daar weet je helemaal niks van af!

Ik ben ook zo'n jong broekie (19) wat zwanger is geworden maar ik ben er nu wel trots op. Ik heb dus helemaal niet die mogelijkheden. toch lijkt het me wel zekerheid te bieden..

Groetjes, Melissa
 
Hoi Pien,

Ik ben 27 en heb gewoon aangegeven dat ik een prenatale test wilde doen, gewoon voor de zekerheid. Ik was helaas al 15 weken zwanger toen en kon dus geen nekplooimeting meer krijgen (tot 14 w) maar ik heb wel een tripletest gehad.
Was helemaal ok (en ook leuk om weer een echo te krijgen om de precieze zwangerschapsduur te bepalen).

Groetjes,

Lein
 
Wat een flauwe opmerking zeg dat het 'normaler' zou zijn om jonger kinderen te krijgen. Je hebt het niet altijd voor het kiezen en dan mag je blij zijn dat je op je 39ste nog een kind kan krijgen. Tegenwoordig gaat iedereen er maar vanuit dat je alles kunt plannen, maar zo werkt het toch echt niet in he leven. Misschien weet je dat nog niet zo goed als je jong bent maar juist wel als je 39 bent.
 
ja pien ik ben zo vreselijk jong ja! 23 jaar. en dat vind ik niet jong om kinderen te krijgen. dat vind ik net een goede leeftijd. zou ook geen jaar langer hebben willen wachten om eerlijk te zijn. ik moet er niet aan denken dat ik op mijn 40ste nog een kind zou moeten krijgen. pffff dan hoop ik oma te zijn. hihihihihihi geintje.
groetjes en succes.
 
Hoi ik was 39 toen ik zwanger raakte, inmiddels ben ik 40.
Er zijn hier het afgelopen jaar wel meer oudere moeders geweest en ook op andere sites kom je het wel tegen.
Ik heb ook de mogelijkheid gehad om een test te laten doen. Ik heb eerst een nekplooimeting gedaan en die was goed. een tripletest hebben we niet laten doen omdat volgens de VK de betrouwbaarheid niet zo groot was.
Uiteindelijk hebben we afgezien van een punctie, ik had hier wel een afspraak voor maar ben steeds meer gaan twijfelen. Dit ook omdat ik rond de 12 weken dacht dat het fout zou gaan en ik die onzekerheid niet meer wilde. We hebben er toen vanaf gezien omdat het kindje hoe dan ook welkom was, ook als er iets mis zou zijn. Daarbij kan je kind wel gezond zijn en iets oplopen als het 2 jaar is of ouder, je weet nooit wat het leven brengt en ik weet dat iedereen een gezond kindje wil maar voor mij was de belangrijkste vraag wat doe je met de uitslag.
Als het kindje zoiezo welkom is waarom dan testen met een risico op een miskraam, ik heb genoten van mijn zwangerschap en net als toen ik jonger was me op zijn tijd best wel zorgen gemaakt. succes met je beslissing en laat eens horen wat je gedaan heb en hoe je het ervaren heb.

En anoniem wat weet jij er van. Maak jij uit hoe oud iemand is als hij een kind krijgt????
Jij weet niet hoe iemand zijn leven verlopen is. Soms is het een keuze maar vaak ook niet. Bij mij was het niet mijn eerste kindje maar wel de eerste uit mijn huidige relatie.
Ik hoop anoniem dat jezelf nooit mee maakt wat sommige mensen meemaken voor ze een kindje hebben.
Dus oordeel niet als je er geen weet van heb.
 
hoi,

ik kreeg mijn eerste kind op mijn 24ste en nu ben ik 32 en zwanger van de 2e,
het is geen bewuste keuze geweest dat daar zoveel tijd tussen zit, maar een lange medische weg die ik heb moeten gaan om zover te komen, je kan niet over iemands situatie beslissen omdat je niet weet wat eraan vooraf is gegaan, ik vind het geweldig als je op je 39ste nog de kans krijgt om moeder te mogen worden, die situatie is per persoon verschillend.
 
Tegen de 40 aan krijg je inderdaad meer testen omdat het meer complicaties met zich mee kan brengen. Bij mijn tante was het ook precies zo, zij kreeg haar 1 eerste op haar 40ste. En daarna heeft ze zelfs nog een tweede genomen. Het kan dus absoluut goed aflopen. Ik merk wel ze snel moe is.. Zelf ben ik iemand die vroeg kinderen wilde, mijn eerste kind heb ik op mijn 24ste gekregen en mijn tweede op 25ste. Een derde wil ik ook nog maar wel voor mijn dertigste. Ik wil geen kinderen meer na mijn dertigste en al helemaal niet na mijn veertigste.. het geluk is aan mijn kant dat ik mijn partner dan ook vrij snel ben tegengekomen. sommige vrouwen komen de ware pas na hun dertigste tegen en dan kan ik me wel voorstellen dat de leeftijd iets hoger is wanneer ze aan kinderen willen beginnen. Ik vind dat we daar geen mening over moeten geven wanneer vrouwen op een later leeftijd aan kinderen beginnen. Het is een eigen keus en ik gun ze het geluk van een kindje wel. We moeten blij zijn dat de medische wetenschap zulke vrouwen goed in de gaten houdt wanneer ze een kindje verwachten. Dus Pien maak je geen zorgen en geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan