prenatale depressie

hoi allemaal weer berichtje van angshaasje
ik heb een prenatale depressie en weet het net moet er over gaan praten en krijg er miss anti depresieve medicatie wie heeft dit ook gehad of heeft dit nu er zijn maar weinig vrouw die dit hebben of gehad hebben en is weinig betekend in nederland
groetjes angsthaasje
 
hoi tamjoh,

inderdaad blijf er aub over praten en zoek ook hulp overal waar je het maar krijgen kunt!!! Ik heb zelf een homeophaat bezocht in die tijd en een haptonoom of hoe je dat ook schrijft.
Zelf bij mijn 2e zw ook een prenatale en postnatale depressie gehad maar zonder antidepresieve medicatie...daarvoor was ik al te ver nam niks meer aan van de buitenwereld.
Heel weinig mensen kennen dit dat is waar en je staat vaak alleen want je moet tenslotte op de roze wolk zitten. geloof mij bij mij was hij donker grijs.
Praat erook goed over bij de vk misschien kan je vaker komen om heel even naar het hartje te luisteren zodat je je realiseerd wat er gebeurd en dat je het voor de kleine doet. Deed het vrij goed bij mij om elke week even langs te gaan.
Het belangrijkste van allemaal HET GAAT OVER. en dan gaat de zon weer schijnen heb je een wolk van een kindje en land de wereld weer op zn pootjes terecht.
heel veel sterkte en in gedachten geef ik je een dikke knuffel.
lot
 
Ik wens je super veel sterkte!!! Je gaat hier gewoon aan werken en straks alsnog genieten van je kleine uk!! Helaas geen advies, ik heb het niet meegemaakt en theorieen uit boeken kun je zelf ook lezen ;) vaak heb je daar weinig aan. Ervaringen zijn zoveel waardevoller en die heb ik niet. Succes meid!!
 
Tamjoh, ik heb zelf alleen ervaring met een postnatale depressie. Mijn 3e dochter is nu 4 maanden en deze keer heb ik preventief anti depressiva geslikt, ook heb ik de eerste dagen na de bevalling slaappillen geslikt, om tenminste iets te slapen. En dat heeft goed gewerkt, ik heb een heerlijke kraamtijd gehad en ook daarna heerlijk genoten van mijn kleine baby. Iets wat bij de eerste 2 anders was.
Verder ken ik wel iemand anders die last heeft gehad van prenatale depressies.
Ben je al onder behandeling bij een POP poli? Als dat niet het geval is, dan zou je daar snel achteraan moeten gaan. Een POP poli behandelt vrouwen met psychische klachten rondom de bevalling. Dat kan gaan om een prenatale depressie, want dat komt echt vaker voor. Maar ook vrouwen die al depressief zijn (of andere psychische klachten hebben) en daar medicatie voor slikken en zwanger willen worden. Of bijv. vrouwen die eerder een postnatale psychose hebben gehad.
Ik hoop dat je snel wel kunt genieten, want het kan zo heerlijk zijn en het is zo zonde als het niet kan.
 
Hoi Tamjoh,
Ik heb geen ervaring met zulke depressies, maar wilde je toch heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat je goede en waardevolle tips en adviezen mag krijgen die je kunnen helpen!
 
Ik heb alleen ervaring met post natale depressie. Alleen bleek dit bij mij mijn schildklier te zijn. ik weet niet of deze ook een prenatale depressie kan veroorzaken.
Maar zoals je hierboven leest, blijf praten en zoek hulp.
 
Beste Tamjoh,

Wat vervelend zeg dat je hier last van hebt! Maar ik weet zeker dat je niet de enige bent ook al voelt dat misschien wel zo!! Ik heb zelf na de geboorte van mijn zoontje 6 jaar geleden een postnatale despressie gehad. Of eigenlijk heet het postpartum depressie. Ik was niet zo zeer depressief, ik genoot wel erg van mijn kindje maar nadat ik een maand weer aan het werk was ben ik zeg maar "ingeklapt". Allemaal vreemde klachten; ontzettend moe, niet meer kunnen slapen s'nachts, ik kon niet meer lezen of tv kijken (concentratiestoornissen) maar werd ook erg angstig uiteindelijk omdat ik niet wist wat er aan de hand was. Ik ben uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die hier veel verstand van heeft via de website www.geenrozewolk.com. Kijk hier maar eens op, er staat ook informatie op over een prenatale depressie! Dmv van haar hulp (oa vitamines. etc) en het gebruik van antidepressiva ben ik er redelijk snel weer bovenop gekomen.
Overigens ben ik nu 20 wkn zwanger van onze tweede. Daar is wel een aantal jaar overheen gegaan want ik heb verscheidene keren het medicijngebruik afgebouwd maar na een tijdje kwamen bepaalde klachten weer terug, met name angstklachten.Uiteindelijk een gesprek (op eigen verz) met een psychiater gehad die zich op het gebied van zwschap en psychische klachten richt. Onder begeleiding van haar ben ik wel zwanger met antidepressiva. Kijk maar eens op www.poppoli.nl, dit is van het St. Lucas Andreas ziekenhuis waar ze veel onderzoek doen naar zwangerschap en psychische klachten en medicatie.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt! Mocht je meer vragen hebben doe je maar een berichtje.

groet,

Martzen
 
Terug
Bovenaan