Prenatale screening

Hoi Mooie dromen,

Wij hebben het bewust niet gedaan, jullie moeten voor jezelf even goed nadenken of het kindje welkom is als het bijv. het syndroom van down zou hebben en of jullie dit denken aan te kunnen. Wij vinden dat het bij ons een mooie toekomst tegemoet gaat mocht het zo zijn en alles gebeurt om een reden.
Mocht de nekplooimeting niet helemaal goed zijn kom je in de "medische molen", vruchtwaterpuncties zijn niet zonder risco en ze kunnen je alleen zeggen hoe groot de kans is. Succes met het maken van je beslissing en nog een hele fijne zwangerschap verder!

liefs danielle

Hoi, hoi,

Ook ik heb een combinatietest laten doen. Ik was toen net een paar weken 31 jaar.

Ze meten dan toch de nekplooi op en daaruit kunnen ze toch vaak al opmaken of je een groter risico hebt  (in combinatie  met je bloed).

Stel dat we een   kindje met Syndroom van Down zouden krijgen, dan zou ik dat graag van tevoren willen weten. Een kindje met Syndroom van Down zou hartstikke welkom zijn geweest hoor.

Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. De een wil het wel weten en de ander niet..

Ik ben ontzettend onzeker geweest in het begin van de zwangerschap. Bang om ons kindje te verliezen of dat er iets niet in orde zou zijn.. Na de uitslag van de combinatietest ben ik meer gaan genieten van de zwangerschap!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Bedankt! Ik ga deze week de beslissing nemen of we wel of niet de screening doen, ik neig meer dan naar niet dan wel. Veel van mijn vriendinnen hebben een kindje met problemen, maar geen Down, door te vroege bevallingen of probleembevallingen. Ik mag met 10 weken weer een echo, maar moet deze afzeggen en verplaatsen naar 12 weken als we wel de screening doen, vandaar mijn beslissing deze week. Fijn dat jullie zo open zijn met jullie verhalen!

quote: imd reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2008 15:31:14'));

ik deed het ook MEDE om de extra echo (gratis hihi) ik heb ook 3 pretecho's gehad hoor, en om voorbereid te wezen, nu gaan we weer precies hetzelfde doen als we zwanger worden.

Voor zover ik weet is deze test alleen gratis voor zwangeren die in een risicogroep vallen, dus vanwege leeftijd of familiegeschiedenis, voor alle andere zwangeren vergoeden de meeste verzekeringen deze test niet. Hou er dus rekening mee dat je aan het eind van je zwangerschap of na de bevalling een rekening op de deurmat kan vallen...

quote: sassie1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-07-2008 10:19:14'));

quote: imd reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2008 15:31:14'));

ik deed het ook MEDE om de extra echo (gratis hihi) ik heb ook 3 pretecho's gehad hoor, en om voorbereid te wezen, nu gaan we weer precies hetzelfde doen als we zwanger worden.
Voor zover ik weet is deze test alleen gratis voor zwangeren die in een risicogroep vallen, dus vanwege leeftijd of familiegeschiedenis, voor alle andere zwangeren vergoeden de meeste verzekeringen deze test niet. Hou er dus rekening mee dat je aan het eind van je zwangerschap of na de bevalling een rekening op de deurmat kan vallen...

als je jezelf goed verzekerd is het gewoon gratis (ik heb alle sterren bij zilveren kruis en kreeg het gewoon vergoed, mijn zoon is inmiddels bijna 11 maanden oud) zoiezo aan te raden om met kids alle sterren te nemen..

Ik had hem ook gewoon vergoed gekregen (bij zilveren kruis idd), ik zou zoiezo even je verzekering nakijken, is ook leuk om even op de site te kijken wat er allemaal staat i.v.m. zwangerschap. je zult ook je kraamzorg via verzekering aan moeten vragen en kraampakket e.d.

Succes met het maken van je beslissing!!!!!!!

liefs Daantje

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik de uitslag van de combinatietest gehad. Helaas vind ik de kansberekening niet echt bevredigend (1 op 677). Het heeft me juist aan het piekeren gebracht...

Vriendinnen die ook zwanger zijn (en minimaal 5 jaar ouder zijn) hadden kansberekeningen als 1 op 10.000. Stiekem ging ik ervan uit dat ook ik een dergelijke uitslag zou krijgen (vooral omdat ik jonger ben). Helaas.

Natuurlijk is mijn kansberekening nog steeds erg klein (0,15 %) en blijf ik positief. De verloskundige heeft me natuurlijk gewaarschuwd voor tegenvallende resultaten, maar zij vindt dit een  goede uitkomst . Pas bij 1 op 200 heeft men een verhoogde kans.

Ik kijk uit naar de 20 weken echo. Volgens mij ben ik pas helemaal gerustgesteld als ik mijn lieve kleine baby gezond en wel in mijn armen heb ;-)

Groetjes

Terug
Bovenaan