We moeten nog naar het intake-gesprek, maar weten al 100 procent zeker dat we voor de nekplooimeting gaan. Mijn nicht was nl. 26 toen haar een nekplooimeting is aangeboden en toen bleek dat ze zwanger was van een ongezond kindje. Na een vlokkentest bleek deze niet levensvatbaar te zijn, dus hebben ze het laten weghalen. Een neef van mij en zijn vrouw kregen een doodgeboren kindje, 3 dagen voor de bevalling overleden. En een andere nicht (ook nog geen 30) kreeg bij de 20 weken echo te horen (zij hadden geen nekplooimeting laten doen), dat als hun kindje de zwangerschap zal overleven, het kindje geen overlevingskansen zou hebben ouder dan 1 jaar, ivm heel agressief verloop. Dus het is geen zekerheid voor een gezond kindje, maar ik wil niet (zoals velen in mijn familie) in onzekerheid zitten. Iedere keuze respecteer ik, maar zelf zou ik liever mijn zwangerschap af laten breken, dan na 24 weken moeten bevallen, omdat ze er bij de 20 weken echo pas achter komen. Hopelijk gaat alles goed en dat gun ik iedereen!