prenetaal onderzoek

Hoi,

Wij hebben besloten om een combitest en eventueel ook verder onderzoek te doen.

Zijn er meer meiden die dit laten doen?

Hoi! Wij hebben 17 december een intake gesprek staan voor prenatale onderzoeken. Krijg dan meteen weer een echo voor de precieze termijn. Mag ik vragen wat voor jou de recensie zijn om de onderzoeken te laten doen? Bij mijn andere 2 kinderen heb ik t niet laten doen, maar omdat ik nu door de pil heen zwanger ben geworden (niet gepland dus...) willen we nu toch wat meer zekerheid ofzo... Ik kan het niet echt uitleggen, het is meer een gevoelskwestie... Mijn man en ik denken er gelukkig hetzelfde over.

Hoi,
Volgende week gaan wij voor de intake naar de verloskundige. Heb al allerlei folders gekregen over de onderzoeken. Ik laat waarschijnlijk wel een combinatietest doen. Dit vanwege mijn leeftijd, 37 jaar. Dan is de kans op afwijkingen gewoon stukken hoger! Maar ja, de tests geven ook geen zekerheid... Als er niets uit de test komt dan laten we het verder zo.

Ik twijfel nog en waarom zal ik uitleggen:

- ik ben 26 en we hebben geen aandoeningen in de familie
- je krijgt nooit zekerheid over de afwijking en de ernstigheid hiervan
- hoe kan ik nou beslissen iets af te breken waarvan ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen dat het niet alosnog gezond is?
- hele gevaarlijke afwijkingen zien ze wel met de 20 weken echo.....

HELP!!

Ja lastig hoor...
Ik weet ook nog niet wat we gaan doen als er wèl wat afwijkends uit de test komt...
Maar ik probeer te vertrouwen dat we op dat moment de juiste keuze weten te maken. Dus nu nog niet te veel aan denken of piekeren, dat heeft niet zo veel zin.
Sterkte!

Terug
Bovenaan