prenetale screening, combinatie test

hallo

ik vroeg me af of jullie de prenetale screening,of een combinatie test gaan doen.
Volgens mij gaat het iemand hier al doen.

Ik ben nog over aan het twijfellen.Mijn vriendin heeft een douwkindje en dan komt het echt zo dicht bij. dat ik meer over ging nadenken.
Ik ga het nog met de vk over hebben.

was benieuwd hoe jullie er over denken

Ik ga het niet doen. Het is en blijft een kansberekening, zelf met een positieve score kan je een down kindje krijgen, of een kindje dat andere afwijkingen heeft. Als ik nou in een risicogroep zat qua leeftijd of als er in de familie downkindjes voorkwamen had ik het misschien wel gedaan.
Ik vind de screening op andere afwijkingen bij de 20 weken echo voldoende. Ik hoop vooral dat het kindje gezond is!
Maar ik ben ook benieuwd hoe de anderen erover denken!

Ik wilde eenzelfde berichtje posten. Wij lopen ook erg te twijfelen. Volgens mij heeft het alleen zin om de onderzoeken te laten doen als je bij een eventuele negatieve uitslag eventueel actie zou willen nemen.
En dan kom je meteen uit bij zulke heftige levensvragen...
Ben er ook nog niet uit. Als ik bij de andere clubs kijk lijkt het alsof toch wel heel veel mensen het onderzoek gewoon laten doen. Misschien denk ik al te ver vooruit... Als alles er goed uit ziet is het natuurlijk een hele geruststelling!

Poeh,
Lastig onderwerp. Heb het bij de eerste bewust niet gedaan puur uit de overtuiging dat ook wanneer we een kindje met downsyndroom krijgen het net zo welkom is.
Ook nu zal ik het uit diezelfde overtuiging niet doen.Zekerheid kunnen ze je toch niet geven, en als de uitkomst negatief is dan maak je je de rest van je zwangerschap zorgen....

x Hanneke

Nee ik zou het ook niet doen.

Als ons kindje een beperking zou hebben, zou ik het niet weg laten halen. Ik zie dan niet in waarom we het zouden moeten weten.

Maar iedereen heeft gelukkig zijn eigen keuze daarin.

Marjan.

Wij gaan het zeer zeker wel doen. Als eruit komt dat het een downkindje wordt, gaan wij waarschijnlijk voor een abortus. Ik type dat wel zo makkelijk, maar dat zou me nog heel zwaar gaan vallen hoor! Wij vinden het gewoon belangrijk om een keuze te kunnen maken, voor onszelf en voor het ongeboren kindje. Maar de uitspraak van Hanneke 'een downkindje is net zo welkom' kan ik me goed voorstellen!

Wij gaan het zeer zeker wel doen. Als eruit komt dat het een downkindje wordt, gaan wij waarschijnlijk voor een abortus. Ik type dat wel zo makkelijk, maar dat zou me nog heel zwaar gaan vallen hoor! Wij vinden het gewoon belangrijk om een keuze te kunnen maken, voor onszelf en voor het ongeboren kindje. Maar de uitspraak van Hanneke 'een downkindje is net zo welkom' kan ik me goed voorstellen!

wij laten het ook doen,
dit omdat het bij me vader in de familie voorkomt
en dan heb ik het niet alleen maar over alleen down. maar down en nog veel erge beperkingen
mijn vader heeft 2 neven die als volwassen mannen als baby's in een bed liggen heel de dag
sorry maar ik vind dat echt geen menswaardig bestaan..
wij laten het doen, en mocht de kansberekening niet gunstig zijn, gaan we voor een vruchtwater punctie,, mocht dit ook niet goed zijn
dan gaan wij de zw afbreken, dit omdat ik nog een dochter hebt, die ook onze aandacht nodig heeft.
en ik niet tegen een down kindje ben, maar wel als er nog meer beperkingen zijn, dit vind ik gewoon mens-onwaardig.
maar goed ieder heeft zijn eigen mening hierover gelukkig

Terug
Bovenaan